dilluns, 12 de març de 2012

II Marxa Cicloturista d'Amer

Ahir es va celebrar la II Marxa Terra de Volcans de la meva localitat d'Amer. A les nou del mati uns 220 ciclistes preparats per passar un fantàstic mati pedalant per les carreteres d'Osona, La Garrotxa i La Selva, amb tres ports pels de la volta llarga.
A les 9h passades, es va iniciar la marxa direcció St. Esteve d'en Bas, pensant que si aguantaria o no el grup fins a St. Feliu de Pallarols, ja que la carretera contínuament va picant amunt, pero suposo que al ser l'inici de la marxa i quedant els tres ports per davant, es van comportar.
Un cop a la Vall d'en Bas, primer port del dia, el Coll de Condreu, on els mes forts van tirar fort endavant i els altres ens vam quedar en un segon grupet on vam pujar a bon ritme.
Un cop coronat Condreu, els de la curta es desviaven direcció al Santuari del Far per tornar pel mateix camí fins Amer, i els de la llarga continuàvem carretera cap a Manlleu.
Anava amb un grupet maco, que ja no vaig deixar fins arribar a Amer, i un cop a Manlleu ens vam dirigir cap a St. Pere de Torelló per encarar les fortes rampes del segon port del dia, Bracons. Aquí va empalmar al nostre grup fen un gran esforç en Manel, (ets molt gran!) que havia quedat una mica despenjat pujant a Condreu.
Passat St. Pere, trencacames fins a la Vola i rampons del 17%!! ufff, pujava com podia, i el grup s'anava estirant mica en mica. Vaig anar quedant despenjat, però al arribar al cim, la majoria s'havien aturat al avituallament i ja començaven a tirar avall, vaig pensar en esperar en Manel que anava una mica endarrera meu, pero aquell grup era molt bo per que em baixessin de St. Esteve fins Amer, no el podia deixar escapar. Ho sento Manel!! les ordres d'equip van ser aquestes!! jeje vaig fer un glop de Coke i vaig agafar un plàtan i avall!
Baixada ràpida de Bracons i a St. Esteve tornàvem a ser tots junts, grupet d'uns 15 ciclistes, on al repetjó del túnel d'en Bas, em vaig adonar que anava just de forces.
Passat el túnel, sort que anàva amb aquell grup, vent bufant en contra i jo al darrera amagat, menjant i bevent, em va anar molt bé, pero un cop a Amer, tercer port del dia, ufff pujada a St. Martí Sacalm,,,, només encarar la pujada els quàdriceps se'm pujaven, uff,,, magnesi ràpidament i fora rampes, però vaig pujar amb tot muntat i anar fent. Se'm va fer llarguíssima la pujada, però al final molt satisfet de com m'he trobat durant la marxa, menys aquesta última la pujada, jeje però per els quilòmetres que porto aquest any, molt content.
Al final un total de 129 km amb uns 2700 de desnivell positiu i 39é classificat de la volta llarga amb un temps de 4h 43'! Felicitar a tots els meus companys que van participar tant a la volta llarga com a la curta, on tots van fer un gran paper i sobretot destacar en Jordi C., que va lluitar per la victòria de la volta llarga fins els últims dos quilòmetres, on el guanyador de la prova, l'Octavi F., va cambiar el ritme per impossar-se amb un temps de 4h 12'!
Classificacions a la web del Club Ciclista Amer-Hipra!
Pujant a St. Martí Sacalm