dilluns, 31 d’octubre de 2011

Debut a una mitja de muntanya!

Ahir diumenge, juntament amb en Paco, en Lluís, en Juli i jo, marxàvem de bon matí cap a l'Escala per participar a la mitja marató de muntanya, la I Tramun Trail. Mai havia fet curses de muntanya, i tenint en compte que porto cinc setmanes anant a córrer regularment, doncs em feia bastant de respecte. 250 paios a la línia de sortida i un cop va començar la cursa, tothom a un ritme fort per entrar desprès de 500m de planer al corriol del camí de ronda, un camí molt pedregós i perillós per córrer, pero suposo que aixó de la muntanya té aquestes coses. Aconseguim agafar bones posicions, y ara si que ja era tot trencacames, mes pujar que baixar i a un ritme molt ben marcat per en Paco, amb alguna rampa molt forta on teníem fins i tot que caminar ràpid, i baixant i saltant com animalots per corriols també molt pedregosos. Al Km 6 primer avituallament, arribem junts en Paco, en Lluís i jo, (en Juli que està molt fort ha tirant amb el grup del davant) fins aquí anàvem bé i havíem fet bastanta pujada, passant molt aprop del mar i vorejant penya segats de la costa, uns paisatges que no em pogut gaudir gaire, pero que valien molt la pena. Desprès de l'avituallament, fins el km 15 tot pista i poca pujada, cosa que als muntanyers de veritat no els hi ha agradat, doncs a mi m'ha anat de c.....s per intentar recuperar cames i còrrer a un bon ritme. Al km 10 portava una hora clavada de rellotge i em trobava molt sencer i amb ganes, en Lluís em seguia a uns metres i en Paco una mica mes endarrere. Al arribar al Km 16 on em arribat a un altre avituallament, he notat un baixón on em costava mantenir el ritme, i he decidit afluixar per recuperarme i per que m'atrapés en Lluís i anar junts, però aparti de llavors, un altre cop desnivell amb pujades molt fortes fins el km 19, on he hagut d'afluixar i deixar marxar en Lluís que es trobava molt bé. De cop i volta he trobat en Juli aturat esperant en Paco per fer la part final de la cursa amb ell!! deia que els del davant anàven mot fort!! Un cop han vingut de nou les pujades, m'ha costat molt, i quan em arribat a la última de la cursa, uff quina pujada!!! passava per sota una línia elèctrica on tothom caminava! i fins i tot jo en algun tram anàva a quatre potes! veia en Lluís a la part final de la pujada quan jo la començava, i a mitja pujada m'ha passat en Paco molt ràpid cosa que m'ha animat, en Paco es trobava al seu terreny! quan mes pica amunt mes bé es troba!!. Desprès un cop al cim, on et pararies a descansar, i agafar aire,,,, doncs no!!, au torna arrancar a córrer,,, uff les cames,,, aixó de la muntanya es molt dur!!. Ara tocava una baixada llarga molt pedregosa fins a una urbanització de l'Escala, i un cop allà on hi havia un altre avituallament, 2 km planers fins l'arribada al club nàutic de l'Escala!. El primer pensament al trepitjar l'asfalt ha set ja esta!!! tot el desnivell fet!!, tenía en Paco a uns 50 metres i ara era regular fins l'arc, però maleits bessons! Ha estat entrar a l'asfalt i bessó amunt bessó avall!! quines rampes!! no he pogut fer 100 metres seguits! caminant, estirant i res! a la que començava a córrer un altre cop!! fatal,,, el meu cap volia còrrer pero els bessons em deien que ja estava bé no? jeje, pel camí he trobat molt bona gent que m'ha anat animant, i desprès de demanar si tenien sucre o caramels, un parella molt maca m'ha donat pistatxos i aigua, pero res, les rampes al seu rotllo! i quan ja em trobava a 200m de l'arribada un corredor m'ha donat un gel. Gràcies i destacar el gran companyerisme!! res, que he perdut 10 minuts ben bons per culpa de les rampes, però aixó es el de menys, el mes important ha estat les bones sensacions que he notat fent muntanya, molt guapu i per ser la primera no em puc queixar, 88 classificat de 250 inscrits! Al final 2h 20' mes a les cames!! Felicitar en Lluís que també debutava a una cursa de muntanya i ha estat molt regular, trobant-se molt sencer a la part final, amb un temps de 2h 04'! 32é classificat, i també a en Paco que tot i trobar a faltar mes pujada!!! ha fet 2h 08', 46é classificat! entrant junts amb en Juli.

1 comentari:

Xevi COMAS ha dit...

Txema,

ets pur coratge!!!
Jo vaig "tastar" corrents la muntanya i em va agradar molt... tot i que com be dius... és molt dur!!!
També s'ha de sortir amb barretes i gels... com la bici!!!

Aquest Diumenge hi ha la 1Cursa de Muntanya a Girona... jo intentaré fer la curta d'11Km.
El problema afegit que tinc és que la ciàtica de la cama esquerra no em deixa còrrer còmode i se m'agarrota.

Salut!!!