dilluns, 25 de juliol de 2011

Alps 2011

Ja em perdonareu, però amb les vacances pel mig, fins avui no he tingut temps de posar-me davant l'ordinador per explicar-vos la nostre escapada fins els Alps Francesos! La tarda del 7 de Juliol marxàvem en Carles, en Salva, en Joan, en Lluís, en Jordi i jo direcció Bourg d'Oisans (França), a la meca del ciclisme dels Alps Francesos!El primer dia ens esperava un gran tute!, 170 Km i 4000 m de desnivell positiu, amb els ports Col du Glandon (1924m) i Col de la Croix de Fer (2067m), Col du Télégraphe (1566m) i Col du Galibier (2645m). Era el mateix recorregut que una setmana abans van fer els aventurers que van participar a la marxa cicloturista de la Marmotte, pero amb la diferencia que nosaltres no vam acabar a dalt de l'Alpe d'Huez. Vam gaudir moltíssim dels paisatges, de les grans muntanyes i dels llargs i impressionants ports!! Em costa molt d'explicar,,, crec que s'hi ha d'anar i gaudir-ho un mateix!! El port estrella del dia i el mes guapu, el Galibier, on nosaltres abans de pujar-lo ens vam parar a dinar a Velloire (a peu de port), per intentar agafar energies i afrontar els 18 Km d'ascensió!! era l'últim de la jornada, i va ser on vaig agafar una pàjara guapa guapa!! jeje,,, no sé si va ser el parar a dinar, el no alimentar-me i hidratar-me bé durant el dia, l'altitud,,, però el que està clar que tant en Carles, en Jordi i jo vam patir per arribar al cim!! el port comença suau, però mica en mica es va enfilant, podríem dir que a mesura que cada vegada els paisatges son mes espectaculars, cada vegada les rampes son mes dures, finalitzant amb un últim km amb mitja del 10'1%!! Vaig patir de valent, sobretot l'últim km, però un cop al cim,,,, brutal!!!! quina satisfacció i quins paisatges!! un port Hors Categorie de veritat!! El segon dia, vam fer només 54 Km amb un total de 1900 m de desnivell positiu!, pujant i baixant a Villard-Notre-Dame (1630m) i el gran Alpe d'Huez! (1850 m). Sortint de Bourg d'Osans, ja ens vam començar a enfilar cap a Villar-Notre-Dame, un poble molt petit a 9 Km de Bourg d'Oisans, és una gran pujada i alhora força exigent, amb rampes constants al 10%. La carretera està penjada a una muntanya rocosa quedant penjada amb un gran penya-segat i passa per uns túnels on necessites llum ja que quedes una estona totalment a les enfosques. Mentre anàvem pujant, anàvem gaudint i quedant marevellats de l'espectacularitat del port, carretera estreta, túnels, totalment penjada a la muntanya, fortes rampes i a la primera part del port amb un paisatge de la vall d'Oisans privilegiada! La segona part del port, bastants revolts amb ferradura i amb molta vegetació! un port bastant desconegut que val molt la pena fer-lo si mai us trobeu a Bourg d'Oisans!. Un cop al cim, baixada fins a Bourg d'Oisans i el port estrella del dia, el dels "21 virages", el gran Alpe d'Huez! D'aquest port que us tinc que explicar,,, dir que es molt exigent, amb rampes molt constants del 8, 9 i 10% i amb puntes del 11, 12 i 14%!! sort que l'últim km suavitza i que a molts dels revolts pots agafar una mica d'aire, ja que podríem dir que planeja, pero només al revolt, ja que de seguida es torna a empinar!! Les vistes les gaudeixes quan baixes del port, ja que pujant només vaig veure la roda d'en Lluís, que ens va fer una gran estirada a mi i el meu cosí!. Un gran port on a cada revolt hi ha un record pels guanyadors de les etapes del Tour amb final al cim de l'Alpe d'Huez! Un altre Hors Categorie impressionant, amb molts revolts continuats de ferradura!! Un espectacle!! El tercer dia, ja a mig camí de casa, a Bédoin (a peu de port), vam agafar direcció a les antenes del Mont Ventoux (1912 m), port molt exigent de 21'5 Km amb un desnivell positiu de 1540 m!. Un any pel Tour ja el vaig fer fins a 6 km del cim, ja que la carretera estava tallada, sense poder coronar-lo. Aquest any vaig poder gaudir de tota l'ascensió i de la part final, on desapareix completament tota la vegetació i està tot pelat, sembla que estiguis a la lluna!. Un altre gran port, on del km 5'5 al km 14 es manté al 9 i 10%! Tres dies inoblidables pedalant per les grans muntanyes dels Alps i algunes d'elles mítiques del Tour!! gaudint de grans paisatges idílics amb una gran companyia!! i amb gran temps que ens va acompanyar en tot moment!! FOTOS

xavi ha dit...

Que guapo, quina enveja! Aquests els tinc pendents, m'agradaria molt anar-hi algun dia. El divendres marxem amb la family a Suïssa i els he enredat per emportar-me la bici i poder fer alguns ports per allà. Tinc previst fer un dia el Nufenpass, el pas de St.Gothard i el furkapass i un altre dia el pas de Simplon. A veure si els puc fer, ja t'explicaré!

Quique ha dit...

Txema!!!! no puc veure les fotos!!! que passa? Digam algo que tinc ganes de veure-les. Coma a anat els dies a la muntanya? Has començat la búsqueda de tresors? Ens veiem

EDU ha dit...

I M P R E S S I O N A N T!!!!!!!
quina pasada, bona ruta, millor dit preciosa ruta. Hens veiem!!!