dilluns, 20 de juny de 2011

Gran jornada a les Tres Nacions!!

Ahir vam participar a la 32ª edició de la marxa cicloturista mes antiga d'Espanya, Les Tres Nacions!!, en Jordi, en Joan, en Manel i jo vam marxar dissabte a la tarda cap a Puigcerdà, i el diumenge al matí es va afegir la jove promesa del club, en Jordi C.
De bon matí ens vam reunir mes de 500 ciclistes a la plaça de Puigcerdà, disposats a realitzar els 140 Km que teníem per davant. La Marxa va començar rapidíssima direcció la Seu d'Urgell, on al picar avall, el pilot anava com un cuet, estirat per moments pel nostre líder, en Joan, i arribant a La Seu amb 1h 05', i amb una mitja d'uns 45Km/h!!.
Respecte els túnels entre Puigcerdà i la Seu, (ja anàvem avisats del perill), ens vam trobar que el túnel que li falta il·luminació, la gent al entrar a dins del túnel de sobte va començar a frenar, tenint que vigilar molt per que no et donessin per darrere!.
Un cop a la Seu, ja carretera picant amunt fins a la duana i desprès fins a Andorra la Vella, punt d'inici del gran port de la jornada, l'Envalira, port llarguíssim pràcticament de 30 Km,!
A l'inici del port, el grup ja es va trencar, quedant jo i el meu cosí una mica mes endarrera del segon grup, cosa que ens va obligar apretar fort per atrapar-lo. En Manel, que fa 15 dies va realitzar l'Ironman, es va reservar una mica i va anar tota la marxa una mica mes endarrere que nosaltres.
Al arribar entre les poblacions d'Encamp i Canillo, ens trobem de cop amb unes rampes molt fortes!!!.. ufff..., arribant alguna al 14%!!, i nosaltres que ens pensàvem que el màxim seria del 9!! sort que només va ser un quilòmetre i desprès va suavitzar.
Durant la pujada em vaig trobar molt bé, i vaig anar estirant un grupet, amb el meu cosí a roda (era la meva feina, estirar-lo al màxim!! jeje), i la dinàmica durant tota la pujada va ser avançar ciclistes que s'anaven quedant. El port es molt llarg, però es de bon fer i la veritat es que em va passar bastant ràpid, pero al arribar als últims 3 km per coronar, zona molt maca amb molts revolts, va ser quant l'esforç realitzat durant tota la pujada em va començar a passar factura, posant-me primer al darrera del grupet i desprès perdent distància a mesura que passaven els metres, coronant a uns 20-30 segons del grup. Un cop al cim del Port d'Envalira, a 2409m sobre el nivell del mar i el port mes alt dels pirineus asfaltat, una coke i un tall de meló i avall que fa baixada!!, una baixada molt ràpida fins empalmar amb els últims tres quilòmetres per coronar el Port de Puymorens, que la veritat que no es molt dur, però quant portes les cames tocades i relaxades per la baixada i al torna'ls-hi a demanar gas, em van dir que na nai!! avisos de rampes i el meu cosí igual! jeje, xupito contra les rampes i apretar que quedava poc per coronar. Un cop al cim, baixada direcció Bourg-Madame, una baixada forta al principi i desprès podríem dir que era "falso llano", picant avall pero allò que s'ha de pedalar. Ens vam trobar un grupet d'uns 10 que al principi tothom col·laborava al fer relleus, i la veritat que anàvem atrapant gent, però desprès tothom amagat al darrera. Aquí destacar la gran feina del meu cosí, que va demostrar que està molt fort i durant molta estona va estirant fort del grup, i jo de tant en tant intentant-li fer algun relleu, tot i que sabia que anava molt al límit de forces. Quan quedava 1Km per arribar a Puigcerdà, un altre ens va fer un fort relleu que em pensava que no podria aguantar, arribant a 50Km/h, uff, em va acabar de trinxar i desprès quedava la última pujada de 1'5 km picant amunt fins a l'arribada. Aquí si que al intentar aguantar el ritme, em van tornar a venir els avisos de rampes, i vaig pensar que ja ho teníem fet, que quedava un quilòmetre i vaig posar tot el que portava i amunt! quedant despenjat del grup. Últims metres i l'arribadaaa!!, entrant en la posició 74, amb un temps de 4h 22', (mitja de 32 Km/h), a un minut del meu cosí i a uns 32' del primer, el Sr. Hermida. Desprès a 10' va entrar en Jordi C, i en Manel (Felicitar en Manel, que tenint en compte que fa 15 dies va fer un Ironman, va fer una gran marxa!!). Respecte en Joan, doncs va fer una gran marxa com sempre, entrant a un quart del primer classificat, amb 4h 04'!!.
Les Tres Nacions a la butxaca!!!! i respecte la marxa, tot i anar una mica a l'expectativa per comentaris negatius d'alguns que ja l'havien fet, dir que personalment em va agradar bastant! Vam passar per tres països, vam creuar tot Andorra i vam pujar el port mes alt dels Pirineus asfaltat! i també vam gaudir d'unes grans vistes! El temps espectacular! el sol ens va acompanyar durant tota la marxa! No es podia demanar mes!
Dir que els túnels si que son una mica perillosos, però també dir que aixó a moltes marxes també pasa, per exemple al Remences, al entrar a Olot, també hi han aquestes frenades, que no us faci por de cares a un altre any! crec que es una gran marxa que s'ha de fer!

4 comentaris:

xavi ha dit...

Enhorabona Txema, aquesta m'agradaria fer-la. Està molt bé a 32' de l'Hermida ja pots estar content! Vas comprar formatge i xocolata a Andorra?? jejeje... Ostres la part més dura deu ser la sensació de que no s'acaba mai el port? L'any que ve m'agradaria fer la Quebranta o aquesta.

Txema ha dit...

Doncs si Xavi, un port molt llarg, pero es de bon fer! La marxa em va agradar!
L'any vinent haviam si tenim sort en el sorteig i estem a la Qh!!
Ens veiem!

Paco ha dit...

No ens varem veure però ja veig perquè,..anaves com un coet...!!!
Enhorabona pel bon temps que vas fer..!!Jo tampoc anava malament,fins que vaig trobar el tall d'asfalt fatídic ..!!
I l'any que ve també vull provar sort per fer la Qh..!!
Que "masocas" que som.!!

Una abraçada..!!

Jordi ha dit...

Vaja makina estas fet, una mitja de 32Km/h!! tela...
La Marxa molt guapa, un any tinc que fer-la, l'any que vé pot ser.
Que tinguis sort per a la Qh, salut!!