dilluns, 30 de maig de 2011

Segona Terra de l'Aigua

Ahir al matí, tot hi haver dormit poc per la gran victòria del Barça, amb el meu cosí, en Juli i l'Albert, ens vam adreçar fins a Riells per realitzar la marxa cicloturista Terra de l'Aigua. Jo aquesta marxa l'any passat ja la vaig fer, i tot i tenir una caiguda em vaig emportar un bon record, em va agradar moltíssim, amb uns ports molt macos i passant pel mig del Montseny!, Aquest any el traçat canviava en algun tram del recorregut, sobretot en la part final, amb l'ascensió al Castell de Montsoriu!
Un cop preparats a la línia de sortida, col·locats a la part del darrere ja que la primera intenció era acompanyar durant el recorregut en Juli, tot i que al final, no vam complir (em sap greu Juli), i vam anar a la nostre,,,,. Desprès de fer un minut de silenci per en Xavi, es va iniciar la marxa, on vam encarar el primer ports del dia, Coll de n'Orri on ja es va trencar el grup a la pujada. Jo em pensava que seria com l'any passat que vam pujar tots a bloc, pero aquest any, al sortir del darrere ens vam trobar que es va trencar el grup i ens va tocar tirar amb força, pero no els vam atrapar fins arribar a la carretera d'Arbúcies a Hostalric, on el cotxe del davant de la marxa feia anar una mica frenat al pilot. Així frenats, vam anar tirant fins arribar al peu del segon port especial del dia, el de Sta. Helena on va començar la primera pujada llarga del dia, on tothom va anar agafant el seu ritme. El meu cosí i jo vam anar fent, i ell em va fer una gran estirada, (quin gran gregari), tot i reservar-se per mes endavant. Un cop vam passar per les "eses" del Mortirolo, un lleuger planer i de seguida vam coronar, un got de Coke i avall. Al iniciar la baixada, ja vaig pensar amb el revolt de l'any passat on vaig tastar l'asfalt, i abans d'arribar-hi ja vaig afluixar, ja que el revolt es d'aquells que van amb mala llet!! vam seguir baixant per dins d'una gran arbreda fins arribar a la carretera de Sta. Fe del Montseny i amunt altre cop cap a St. Marçal, un altre port!, tot i que curt. Un cop a dalt, gran baixada amb forta pendent, on el crono em va marcar els 81 Km/h!!! i no era l'únic sonat que anava així, érem uns quants que baixàvem amb filera fins arribar a la carretera que va direcció Viladrau. Vam agafar un bon grup que ens va fer una bona estirada primer fins a la Fullaca i desprès St. Sadurní d'Osomort, on començava el segon port llarg del dia, el Collsasplanes. Amb el meu cosí, ens vam posar a roda dos de Bicis Esteve i vam anar pujant a un bon ritme, un ritme que em va permetre poder aguantar-lo. Del grup que érem, molts es van anar quedant i vam seguir amb el meu cosí, els dos de Bicis Esteve i un cinquè. Quan faltaven uns tres quilometres per arribar a dalt, en Jordi, va passar al davant, i ja vaig pensar que es trencaria tot, però els Esteve van mantenir el ritme i el meu cosí no va posar la cinquena, reservant-se per la pujada final del dia. Un cop vam coronar, ja tot baixada fins Arbúcies passant aquest any pel Coll de Revell, una baixada mes enrabirada pero també molt maca. Em vaig posar al davant i vam fer una bona baixada fins a Arbúcies, pero abans d'arribar, on hi havia un fals pla, ja em vaig deixar passar pensant també en amagar-me darrera el grup durant el tram d'Arbúcies fins a l'inici de Coll de n'Orri. Aquest tram, el vent el teníem de cares, i vam tenir molta sort de trobar un bon grup que ens va fer una bona estirada. El meu cosí al veure el cartell d'últims 10 km, es va sorprendre ja que es pensava que quedava molt mes, i un cop vam agafar l'últim port del dia, el Coll de n'Orri+Castell de Montsoriu.


aquí si que el meu cosí va apretar i amunt!!, va anar marxant fent una gran pujada, avançant a molts ciclistes, i atrapant dins l'últim quilòmetre a l'Albert, entrant junts a l'arribada. Jo em vaig quedar amb un segon grup i vaig anar fent al meu ritme, cargolant-me a sobre la bicicleta i patint en els trams de forta pujada, amb rampes del 14 i 15%!. Al final, uns 500 metres pràcticament de planer i arribadaaaaaa!! Molt satisfet!! El temps 4h 55',,,, i tenint en compte que el tram inicial es va anar mes lent que l'any passat, que el tram modificat era mes lent i que la última pujada era mes dura, doncs no em puc queixar, podríem dir que com l'any passat!!!!
Pel que fà a l'Albert, el vaig veure a l'inici de la marxa tirant molt ràpid endavant, i ja no el vaig veure fins a l'arribada, tot i que ens va comentar que ho va passar malament "pajarilla" a Collsesplanes i a l'últim port, entrant a l'arribada amb el mateix temps que en Jordi, 4h 51'. En Juli, va iniciar la marxa col·locant-se al darrere nostre, però veient que tant en Jordi com jo vam anar fent, va realtizar la marxa al seu ritme, entrant una mica mes tard que nosaltres i completant tot el recorregut! Enhorabona a tots!!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

un recorregut molt maco la terra de l´aigua! si senyor. jo la vaig fer per primera vegada i espero fer-la molts més cops.
el millor de tot va ser poder anar acompanyat sempre d´en Carlitos a les pujadas i en Nibali a les baixades!! jaja. ets una bestia nanu!!

xavi ha dit...

Ostres que guapa Txema! Em van dir per anar-la a fer i al final ho vaig deixar córrer. Vam sortir en btt! A veure si l'any que bé la faig. Aniràs a la Tramun?

Txema ha dit...

Jajaja!! quin crack que estas fet Jordi!! Per mi si que va ser un luxe anar al teu costat!! Estas a un nivell impresionant!! ;-).
Xavi!!, et recomano aquesta marxa de cares a l'any vinent, molt maca!! i també dura! pero per tu cap problema, també vas sobrat!! ;-). A la tramun aquest any no puc, treballo de nits aquesta setmana! llàstima perque m'hauria agradat tornar a fer-la!. Tu hi vas? si es així, que vagi molt bé! ja ens explicaras! Ens veiem!