dimarts, 19 d’abril de 2011

Mare de Déu del Mont

Ahir vaig llevar-me una mica tard, i a les 10h sortia sense saber ven bé quina ruta fer. Tenia pensat anar cap Olot i d'allà dirigir-me fins a Banyoles per Sta. Pau i pujar a Rocacorba, pero a mesura que anava pujant cap Olot i veient el magnífic dia i el cel tant clar que feia, vaig decidir anar fins a Besalú i d'allà enfilar-me per Beuda fins al Santuari de Mare de Déu del Mont (port que mai havia fet). Fins a Olot, lleuger vent en contra (protagonista del dia), pero encara es va comportar, a Olot pràcticament tot baixada i rapideta fins a Besalú, amb ajuda del vent suau que ara m'apretava. A Besalú, agafo direcció Beuda iniciant l'ascensió, al principi es bastant suau, pero poc desprès de passar Beuda i fer algun tram de planer i baixada, ja comencen les rampetes trencadores, primer son curtes però intenses,,, i cada vegada ja son mes continuades, amb paelles d'aquelles de cargolar-te fort a sobre la bici. Així fins arribar a la carretera que puja de Cabanelles, on contínua una estona més pujant fort i desprès et deixa agafar una mica d'aire per recuperar-te i afrontar els últims km's. A falta de 4 km's, la carretera torna a empinar-se amunt i de valent, els últims 3 son brutals!!,,,, amb rampes del 15% constants, on puc dir que en cap moment baixen del l'10%!! Aquí comença l'espectacle de les grans vistes, aixó sempre que arribis sobrat i puguis aixecar el cap del manillar,,jeje, al costat de la carretera desapareix la vegetació i només hi han pedres,,, preciós! Últim gir a la dreta pel mig de les pedres i últims 300 metres ja mes suaus,,,, objectiu aconseguit!, Un cop al cim, descans merescut i ara si gaudir de les grans vistes!!El Santuari de Mare de Déu del Mont fotografia encarada cap Olot.aquesta encarada cap els Pirineusaquesta cap a Banyoles abraçat amb en Jacint Verdagueren Jacint Verdaguer descansant al costat de la meva bike.
Un cop recuperat, baixada amb molt de compte ja que la carretera en molts trams està força malament i es molt estreta. Un cop a Besalú, torno a tenir llet i el suau vent m'apreta fins arribar a Argelaguer, on aquí canvia i passo a tenir-lo en contra, toca collons però suportable. Enfilo les rampes de St. Jaume de Llierca i Castellfollit i un cop passat Olot, a la recta de les Preses, el vent passa a ser molt mes intents. M'aturo a fer un descans i una Coke, deu minuts desprès continuo amb la lluita contra el vent, que cada vegada es mes fort. Un cop passo el túnel d'en Bas, aquí si que quedo acollonido! pràcticament tot baixada fins Amer, pero quin vent!! ufff, quines ganes d'arribar a casa, sembla que cada vegada que m'acosto més Amer, el vent es mes fort,,,,, trams de recta on sempre vas a plat, aquesta vegada amb plat petit, ufff, quines ràfegues,,,,,finalment arribo! quina alegria!! jeje. Gran sortida on tot i trobar molt de vent a la tornada, puc dir que m'ha respectat a l'anada. Finalment 146 Km i 2140+. Perfil de Mare de Déu del Mont per Beuda

xavi ha dit...

Ostres Txema jo tampoc l'he fet mai. A veure si aquest any el pujo. La ruta que vas fer pinta molt bé!