dilluns, 20 de setembre de 2010

5a Etapa Transpirinaica

Ens despertem i el primer que faig és mirar per la finestra per veure quin temps tindrem, les previsions meteorològiques tot i que de moment no plou es confirmen, el cel està completament tapat!! Sembla que avui ens mullarem, però de moment podem estar contents, avui serà el primer dia que tindrem mal temps!.
Ens trobem tots al bar de l'Hostal Txiki amb la intenció de fer un bon esmorçar, però el que ens trobem és un pobre esmorçar! ens porten una mica de pa torrat, melmelada, mantega i suc de taronja. Amb el bon sopar que ens van donar ahir al vespre, tots estàvem esperant que ens portessin més coses, però no! allò era tot! i nosaltres que volíem fer un bon esmorçar per afrontar amb garanties l'etapa que teníem per davant. Al veure que no ens portarien res més, demano quatre palmeres de xocolata que veig allà esposades a la barra i ens les partim! En Manel estava que trinava, fins i tot, va anar al super a comprar llet i cereals! jaja però aquelles hores del matí tot era tancat,,,,
va acabar menjant una barreta energètica per acompanyar aquell esmorçar!! jaja.
Mentre acabàvem de preparar les bicis i emplenar els bidons, comencen a caure les primeres gotes, ja tenim la pluja aquí!! de moment només és el xiri-miri. Ens posem el xubasquero i comencem a pedalar, per davant ens esperen 130 km.
Sortim d'Isaba i ens dirigim a Burgui, són uns 18 km per una carretera que va picant avall, és ideal per estirar les cames abans de fer el primer port, però amb el temps que ens acompanya,,, tot i que no fa fred, cada vegada plou més!
Arribem a Burgui i ja tenim el primer port, el Puerto de las Coronas (8 km) amb una mitja d'un 6%, podria dir que segurament és el port més suau que em fet amb els sis dies, però al ser el primer port del dia, amb la pluja que ens estava caient i amb els quilòmetres que ja portàvem acomulats a les cames, aquestes semblen que no tirin i que estiguem pujant un gran port, les tinc molt carregades i em costa tirar. A mig port ens aturem i ens treiem alguna peça de roba i amb el meu cosí anem tirant fins arribar junts al cim, sort que ja som a dalt! uff, no em pujat ràpid però les meves cames li han costat molt agafar el ritme. Quan som tots a dalt ens fem la foto i ens alegrem per que ha deixat de ploure!! Esperem que no plogui més!! Iniciem el decents fins a Navascués on agafem una Nacional direcció a Ochagavia. Es un tram bastant planer i també llarg, la veritat es que s'ens fa una mica pesat tot i que va anar bé per estirar les cames. Al arribar a Ochagavia, aprofitem per comprar alguna pasta/entrepà per afegir-ho al pobre esmorçar que havíem fet i a la sortida del poble ja tenim el segon port del dia, el Larrau (19 Km), tot i que els nou primers són de l'un i dos par cent, realment és un port de 10 Km. Els primers quilòmetres, tot i ser molt suaus, en Joan i el meu cosí imposen un ritme que tant en Manel com jo, ens deixem caure, i en Jordi C. es despenja, estan a un altre nivell!! ;-) quan s'adonen afluixen i arribem els quatre junts al quilòmetre nou, on realment comença el port. Esperem que arribi en Jordi C, i un cop reagrupats comencem a pujar el port, de moment el temps sembla que aguantarà, estem tenint molta sort!. A mesura que anem pujant, en Jordi C, va fent al seu ritme com a tots els ports i nosaltres quatre ens anem avançant. En Joan agafa un bon ritme i s'avança uns metres, nosaltres ens anem escalfant i apretem per agafar-lo, i un cop contactem amb ell, els quatre mantenim el ritme!! quins llampats!! jeje cinquè dia amb bici, les cames carregades (ara ja me les noto millor) i pujant a ritme!. Arribem a un bar en una zona que sembla que estiguem al cim, al fons de la fotografia es veu el bar esmentat
però girem a la dreta i veiem tota la vessant d'una muntanya per on passa la carretera i com va pujant, encara queda per arribar al cim, ens ho agafem d'una altre manera i afluixem, uff menys mal!! Desprès d'uns quilòmetres, ara si que arribem a la part d'adalt, passem un túnel i de seguida som al cim! el segon port del dia fet! Quan arriba en Jordi C, ens fem un reportatge fotogràfic i ja tornem a ser de nou a territori francès. Ens abriguem i gran baixada fins a la població Larrau. Al principi de la baixada, ja veiem grans pendents de baixada i unes grans vistes del paisatge, alguna ovella pel mig de la carretera i algun cavall, que et fan afluixar i passar amb compte, desprès acabem de fer un repetjó i comença la baixada forta fins a Larrau, quines pendents!! vaig estar pendent dels desnivells amb el Polar i vam estar molta estona que no baixàvem del 10% de desnivell!! quin gran port per aquesta vessant! llarg, dur i amb carretera estreta! molt maco!! Un cop a Larrau, situat en una gran vall i on el color predominant és el verd de les seves muntanyes, ens aturem a dinar, ara ens quedarà el tercer i últim port del dia, el Col de Bagargi (9 Km) amb una mitja del 9%! El meu cosí, ja em va anar advertint dies abans de fer la Transpirinaica, que havia vist que aquest port presentava grans pendents, i no es va equivocar gens!! uff... Ben dinats, tornem a cavall de la bici i fem un parell de quilòmetres de baixada i ja ens trobem el Bagargi davant nostre! quin monstre! veiem el cartell del port i no podem evitar fer-nos la foto!, amb aquestes que quan pugem a la bici de nou, en Manel veu que té la roda punxada!, primera averia de la Transpyr! En Jordi C, mentre estem canviant la camara, diu que s'avança i que ja l'atraparem. S'ens complica una mica la punxada i un cop sol·lucionat, encarem el Bagargi. Anem pujant, i veiem que els primers quilòmetres del port no passen del 4-5%! i la mitja del port marcava un 9??, ja veiem que d'alguna manera tindrem que recuperar aquest nou per cent, i que ens trobarem fortes rampes! Anem guanyant desnivell per una carretera estreta i amb molta verdor al nostre voltant, molt maco! llàstima que està tapat i la boira ens dificulta els grans paisatges que hi han. Els quilòmetres ja comencen a picar, però al quilòmetre 4 ja ens trobem que el pròxim quilòmetre serà del 9%, comença l'espectacle!. Anem pujant i en Manel i en Joan poc a poc van marxant tot i que pràcticament tota la pujada els anem veient davant nostre. El següent quilòmetre ens marca el 12%! uff,, les cames comencen a flipar i m'adono que se'm farà molt llarg el port, li dic a el meu cosí que tiri amb en Joan i en Manel, que jo ja aniré fent, però decideix pujar amb mi. En un moment de patiment, li comento que encara posaré el peu a terra, que és durissim, i ell m'anima dient que anem fent poc a poc, no és el meu millor dia i el port és molt dur!, aquí si que trobo a faltar el compac o una pinyonera de muntanya!! jeje. Un cop passat aquest quilòmetre, ens trobem el pròxim, marcat al 13%!!! que és això!! ufff, quin port i quin patiment, li dic un altre cop que tiri, però em comenta que amb aquelles pendents aniria només una metres davant meu i que no hi guanyaria res, que prefereix anar junts!! merci Samu, la veritat es que pujar amb la teva companyia va ser molt millor, sempre podré dir que vaig pujar al Bagargi al teu costat!! jeje. Patint mentre pugem el Bagargi, gran foto Albert!

Mentre anem pujant, ens creuem amb cotxes que un cop han passat, ens arriba aquella olor a fre cremat!! jaja, li dic al meu cosí: Que hi ha aquí a dalt!!! uff,,, i penso que encara queden fortes rampes per fer. El pròxim, on ens pensàvem que ja afluixaria, veiem un 12'5%! uff, la boira ja ens tapa completament i sentim dues ambulàncies que estan pujant el port, sembla totalment una etapa del Tour, només falta la gent animant o apretant-me! push push!! jaja. Ja ens queda poc per arribar al cim, però encara ens queda el penúltim quilòmetre del port, que ens marca l'11%! uff, tot i ser dur, ja no és un tretze, això s'agraeix, però fins que no sigui a dalt, no respiraré tranquil, passem com podem aquest quilòmetre l´últim del port ens diu un 7'5%, però la sorpresa són els últims 100 metres per arribar a dalt del coll, una forta rampa de regal per acabar d'exprimir-nos! Finalment, el Bagargi a la butxaca!! de moment el més dur amb diferència de tots els que em fet!, són els cinc quilòmetres seguits més durs que he fet mai amb bici de carretera, (9, 12, 13, 12'5 i 11%), GRAN PORT! Com podeu imaginar, no vaig tirar cap foto en la pujada, prou feines tenia en agafar-me al manillar, sort que l'Albert ens en va fer alguna. Al cim, veiem un helicòpter i ens adonem que estan buscant alguna persona que es deu haver perdut, nosaltres ens fem la fotografia, encara s'ens veu bona cara, i descents, una baixada on vam tenir que fer un repetjó d'un parell de quilòmetres que van costar de pair, desprès gran baixada i molt maca fins al fons d'una vall, i en els últims quilòmetres vam planejar fins arribar a la població de St. Jean de Pied de Port, població on s'inicia el camí de Santiago des del sud de França. Un total 130 Km amb uns 2300 metres desnivell +!! Una gran ruta on em tingut pluja a la primera hora, i on ens em trobat una llarga transició entre el primer i el segon port, però a partir d'allà, em gaudit de grans ports i de grans paisatges! A St. Jean de Pied de Port, ens va tocar buscar hotel, i finalment vam acabar en un hostal de pelegrins del camí de Santiago, dormint amb lliteres!! vam fer un passeig pel casc antic del poble i vam sopar molt bé en una terrassa d'un restaurant! Ja queda poc per completar l'objectiu! demà l´últim dia!

Anònim ha dit...

BAGARGI!!! JAJAJA. la mare que em va parir, ja no hi pensava! és com la bola del mundo que van pujar a la vuelta! i dormint a les lliteres de sant climent sescebes!!jaja. quines grans cròniques sastre! pell de gallina.

mare de déu!! qui m'obliga a anar amb professionals... impresionant la crònica "X. Gustet " ho estas bordant això! no oblidaré mai el bagargi! és inhumà s'hem posen els pèls d punta !

ALEX ha dit...

quina enveja mes sana que em fas, espero algun dia fer alguna cosa similar.
MOLTÍSSIMES FELICITAT i una molt bona crònica de les diferents etapes.
SALUT!!!!!!

Txema ha dit...

Moltes gràcies Alex!! La veritat es que va ser una pasada!!
T'ho recomano!! jeje.
Vinga, espero que tot et vagi molt bé!
Haviam si coincidim algun dia pedalant!