divendres, 10 de setembre de 2010

3a Etapa Transpirinaica

Tercera etapa de la Transirinaica, el dia del Tourmalet!! ens llevem i el primer que faig es mirar per la finestra per veure quin temps tindrem, tot i les previsions meteorològiques de finals de la setmana passada, el cel es troba ben serè!! perfecte!! el primer que penso es que en principi podrem fer el Tourmalet amb bon temps!! Ens preparem i baixem a esmorçar i ens trobem amb una gran varietat per poder fer un gran esmorçar, tot tipus de cereals (que content estava en Manel!!), galetes, pastes, sucs, etc. i coca de l'aniversari d'en Joan! Aquí no es llença res! per cert, estava boníssima!!. Ara, que per 7 Euros que valia l'esmorçar, no ens esperàvem menys! Un cop esmorçats i preparats iniciem l'etapa direcció a la sortida de Bagnères i sense poder escalfar ja ens trobem el primer port, el Peyresourde (15'5 Km), comencem com tots els ports, amb un ritme suau i la meva sorpresa es que tot i portar dos dies pedalant amb 160 Km cada dia, encara em trobo bastant bé de cames, em pensava que estaria pitjor. Anem pujant i mica en mica el paisatge del port va canviant i es va obrint, comencem a disfrutar d'unes grans vistes, prats verds i una gran vall, és un paisatge diferent dels dos dies anteriors, ara ja sóm als Pirineus Francesos! Arribem a la part final del port, part molt maca on la carretera comença a enfilar-se amb alguna ferradura. Aquí en Joan que havia tirat al seu ritme, el trobem a l'últim quilòmetre del port que està baixant!! Quina màquina, va coronar i va baixar a trobar-nos per pujar l'últim quilòmetre amb nosaltres! Aquest nano s'avorria!! Bicis Esteve, feu-li una oferta!! jeje. Arribem al cim, i observem mes vistes per l'altre vessant!! quin gran coll!! la veritat es que el Peyresourde es preciós! A dalt, fotografies per immortalitzar el moment, paravent i avall!!. Gran baixada per una carretera estreta on vam arribar a agafar bastanta velocitat, i també on vaig passar una mica de fred en les zones d'ombra. Un cop a la població d'Arreau, ja tenim el segon port del dia, ara toca l'Aspin (12 Km). Un port que comença anar fent i on els últims sis quilòmetres ja comencen a ser bastant durs i sobretot molt constants!, i si el Peyresourde era maco, aquest encara més!! Quina gran etapa estem gaudint, amb grans vistes i encara ens queda el plat gros del dia, el Tourmalet! impressionant!. Anem pujant per una carretera estreta amb constants ferradures i de tant en tant ens fem alguna fotografia!, en Joan torna a tirar al seu ritme i no el veiem fins arribar a dalt. La pujada a l'Aspin ens passa volant! quan ens adonem ja som a dalt, on ens trobem bastanta gent que ha pujat amb bici com nosaltres, amb motos, cotxes i caravanes. A dalt també gaudim de grans vistes de la vall d'Arrau per una banda i del Pic du Midi per l'altre!! El Tourmalet està allà!! al costat del Pic du Midi!! ja s'acosta el moment, la veritat es que em feia molta il·lusió pujar el Tourmalet. A dalt, fotografia i avall direcció Sainte Marie de Campan! De moment, les transicions entre ports perfecte! avui es pujar i baixar constantment, res de planer. Un cop a Sta. Marie de Campan, fotografia a la font (una font on tothom carrega els bidons i on nosaltres ni la vam tastar, l'aigua sortia blanquinosa i el cementiri de Campan es troba ven bé a sobre de la font!!jeje, suposo que no té res a veure, però per si de cas,,,, ja sabeu!). Desprès vam dinar una bona pizza a peu de port, i un cop tips, au! puja al Tourmalet!! jaja, la pizza la vaig anar menjant fins a dalt del Coll!! jaja. Comencem la pujada del Tourmalet i en Joan desapareix de seguida, el crack diu que va a fer temps!! jajaja, impressionant! dos dies de pallissa, Peyresourde i Aspin, i ara diu que vol fer temps al Tourmalet!! jaja. Nosaltres tres anem fent i en Jordi al seu ritme va pujant al darrere nostre. El port comença amb tres o quatre quilòmetres suaus i desprès ja no enganya, dur i sobretot molt i molt constant. Anem pujant els tres gaudint del port, tot i que de moment (encara teníem que arribar a la Mongie), no li trobo res d'especial. Un cop passem les passarel·les, on ens aturem a fer una foto, continuem i de seguida arribem a La Mongie, (quilòmetre al 10%!), ara si que la cosa canvia, les vistes i el port ja són espectaculars!! Passem l'edifici i el port encara és mes maco i si mirem cap a La Mongie, gaudim d'una gran vall!. Ja queda poc, els tres em anat pujant junts i l'Albert ens fa fotografies a les paelles de la part final del port!, arribem a la part final i ja observem molts cotxes estacionats i bastanta gent, últim gir a l'esquerre i visualitzo l'escultura del ciclista!! quin moment!! sense paraules,,, pell de gallina,,, no es pot descriure, molt emocionat! acabem l'última rampa i ja tenim fet el Tourmalet, el mític, la llegenda!!!. El primer que em passa pel cap és: "sóc a dalt del Tourmalet! ja l'he fet!" i el primer que faig es felicitar a en Joan, en Manel i al meu cosí!. Tot i el cansament, a tots s'ens veu una gran felicitat! Es un gran moment!. Esperem que coroni en Jordi i quan arriba se li veu cara de cansament, però amb una gran rialla d'orella a orella!! Felicitats Jordi! no havia fet mai 160 Km en un dia i amb tres dies el que està fent! Chapeau!! A dalt, en Joan ens diu que ha fet 1h 03' a pujar el Tourmalet, ens quedem glaçats! aquest nano no té límits!! impressionant!!. Ens fem tot tipus de fotografies! ens apoderem de la zona on tothom es vol fer fotografies, jaja i entrem a fer una coke al bar. Quina passada el bar!! bicis, banderes, maillots etc etc, totalment ciclistic! Comprem una samarreta a la botiga de souvenirs i desprès de més de mitja hora al cim, ens abriguem i avall!! Durant la baixada, va tocar gaudir i disfrutar de l'altre vessant del Tourmalet!! molt i molt maco la part per on baixàvem!! quines vistes! també queda pendent fer-lo algun dia per aquest costat!. Un cop a baix, direcció picant avall a Argeles-Gazost. Gran baixada fins el poble, al rebuf dels cotxes i fent relleus! quins malalts jajaja, l'etapa que havíem fet i encara tirant per acabar d'arribar a lloc! jeje. Un cop a Argeles, observem una botiga de bicis i entrem per que mirin la bicicleta del meu cosí, que encara va fent soroll. Gran professional el mecànic de la botiga, la desmunta pràcticament tota i al final sembla que soluciona el problema, tot i que detecta d'altres!! ;-) Tercera etapa al calaix amb un total de 115 Km i 3020 metres de desnivell +! Un gran dia de bici amb un gran etapón!! A l'hotel, bany a la piscina coberta, un bon sopar, batuts, cremetes, compex i a dormir. Demà més!

Anònim ha dit...

peyresourde és un dels ports que més em va sorpendre, increible!! ara que el tourmalet sempre posa la pell de gallina.