dimecres, 8 de setembre de 2010

2a Etapa Transpirinaica

Quarts de vuit del matí, tots amb cara de son al menjador de l'hotel per esmorçar, la taula sense parar i nosaltres que ens havíem aixecat abans per sortir un pel aviat.El propietari de l'hotel, amb una persimònia impressionant!!! aquest si que no s'estressa!!, al contrari, ens estressa a nosaltres!, Al final ens parem la taula nosaltres perquè sinó encara hi seriem! no ho havia vist mai!. Un cop esmorçats sortim de La Seu d'Urgell direcció Adrall, 5 Km picant avall on aprofitem per estirar una mica les cames. A Adrall gir a la dreta i ja tenim el primer port del dia davant nostre, el Port del Cantó, un altre port d'aquests llargs, 26Km, però de molt bon fer tot i que al principi deu ni do com puja!
Les primeres sensacions a les rampes inicials, tot i la ruta d'ahir, són molt bones. El temps ens torna a acompanyar i sembla que ens farà un dia amb molt de sol. Anem pujant tots junts a un ritme suau, i mentre anem petant la xerrada i de tant en tant fent alguna foto, quan ens adonem ja ens trobem pràcticament a dalt, moment en que apretem el ritme fins acabar de fer els últims quilòmetres i arribar al cim, primer port del dia superat!. Ha estat molt menys del que ens pensàvem, molts ens havien dit que aquest port es feia molt pesat, però suposo que al ser el primer del dia i al anar tots junts ha passat rapidíssim! Fotografia, mengem algun plàtan i tot i el sol ens abriguem una mica, el vent es una mica fred. Llarga baixada per molt bona carretera fins a Sort, on ens desabriguem i on l'Albert es queda a fer cua per comprar algun dècim de nadal a la Bruixa de Sort, si ens toqués ja seria massa!!! Al sortir de Sort, el vent fa acte de presència, cosa que ens fa anar tots en fila i al rebuf fins a Esterri de Neu! Bona estirada Manel! estas a tope! ;-)
Aquests quilòmetres s'ens fan un pel pesats, però ja tenim el segon port del dia davant nostre, La Bonaigua!, un altre port llarguíssim, de 23 Km pujant! Sortim d'Esterri amb una carretera estreta, maca i molts revolts, però la cosa dura poc, de seguida la carretera es fa ampla i amb grans rectes, (el vent encara ho complica més), es fa bastant pesat i llarg fins a la part final de La Bonaigua, on la carretera ja es mes estreta i on presenta moltes ferradures, molt guapo! cosa que ens anima per fer els últims quilòmetres. Durant la pujada la Massi del meu cosí sembla que també es queixi del port, i comença fer un soroll que sembla del pedalier!, i el seu Polar també deixa per moments de marcar la velocitat! que oportú, revisió de la bici abans de marxar i ara surten tots els problemes! per dins pensava "ara no!! esperem que aguanti tota la Trans!!". Ens parem un parell de vegades, però no hi podem fer res. Continuem fins per fi arribar a dalt el coll!! Segurament ha estat el port que s'ens ha fet mes pesat de tota la Transp.!! semblava que no s'acabava mai! A dalt, un vent glaçat que fa que ens fem la foto ràpidament, ens posem les jaquetes i avall fins a Vielha! Durant la baixada m'adono que es molt mes maco fer La Bonaigua per on estem baixant, tant la carretera com les vistes son molt mes maques. Per fi som a Vielha, ja tenim el mes dur de l'etapa superat, el Cantó i La Bonaigua, ens queda el Portillon, però abans aturada obligatòria a Vielha per dinar!. La panxa ja em demanava alguna cosa per distreure's!
Desprès de dinar, 10 Km de carretera picant avall fins a la població de Bossòst, on tenim el tercer i últim port del dia, el Portillon (8'5 Km). Aquest port, l'any passat fent Els Pedals d'Occitània, ja vaig pujar amb la BTT els primers 5 Km, i quina diferència fer-lo entre una bici i l'altre!
Aquí el meu cosí i en Joan imposen un ritme alt i mica en mica ens van deixant endarrere. Jo veig que en Manel el tinc a uns metres mes endarrere meu i dubto entre esperar-lo i pujar junts o tirar endavant, al final tiro endavant i un cop a dalt penso que no calia apretar, que tenia que haver pujat amb ell!,, es que sempre m'escalfo! jeje. En Jordi C., puja al seu ritme i un cop tots a dalt ens fem la fotografia de rigor! Ara toca la baixada fins a la població francesa de Bagnères de Luchon. Quina baixada!! no coneixia aquesta vessant per la part francesa!! espectacular, molt dur i llarguíssim!! Baixant vam quedar parats de les rampes que hi han!!! Algun dia ho tindrem que fer!
Desprès de 160 Km ja som a Bagnères, segona etapa realitzada amb un total de 3155 metres de desnivell +!. Una etapa molt maca, on l'únic però ha estat la transició entre el port del Cantó i La Bonaigua, que s'ens ha fet molt llarg (el vent segurament també hi ha fet). L'anècdota, és que al arribar a Bagnères, l'Albert tarda una mica en arribar, i desprès ens comenta que a la rotonda de Bossòst, abans d'agafar el Portillon, on nosaltres havíem vist un control policial de la CNP, l'havíen aturat per fer-li un control exhaustiu!! es que no es pot tenir cara de terrorista!! jaja.
Un cop dutxats, visita a Bagnères i ràpid a sopar, que aquests francesos sembla que els hi tinguin que prendre el menjar! a cap hora estan endrapant!! Un cop a l'hotel, pastís sorpresa per en Joan que celebrava el seu 30é aniversari!! Moltes Felicitats Contador!!! jeje, desprès sessió de Compex i a dormir!.

Anònim ha dit...

sense cap mena de dubte, pel fort vent i els problemes a la bici que vaig tenir el pitjor port de tota la trans:BONAIGUA, pensava que no s´acabava mai...jeje. i tu sempre al teu ritme anaves liquidant rivals!!