diumenge, 5 de setembre de 2010

1a etapa Transpirinaica.

D'esquerre a dreta: Jo, l'Albert, en Jordi C., en Joan, en Jordi A., i en Manel.

Diumenge 29 d'Agost, les 07:00 hores del matí, per fi ha arribat el gran dia, un dia que tant en Jordi A., en Jordi C., en Manel, en Joan i jo, feia temps que el teníem marcat al calendari per intentar realitzar la transpirinaica per carretera des d'Amer (Catalunya) fins a Hondarribia (País Vasc) amb sis etapes i 21 ports.
Ens acompanya l'Albert, que ens farà d'assistència amb la furgoneta, i ens portarà totes les maletes, l'aigua, els recanvis, i gràcies a ell tot ha estat més fàcil!
En aquesta primera etapa, ens acompanyen des d'Amer fins al cim de la Collada de Toses l'Albert M., en Lluís, en Jordi B. i en David, que han volgut estar al nostre costat durant els primers quilòmetres.
Tots junts em iniciat aquesta gran experiència amb molta il·lusió i amb moltíssimes ganes direcció a Olot, i encara més veient el temps que ens fa! un dia molt seré i amb molt de sol.
Tots direcció a Olot i a punt d'arribar al túnel d'en Bas.

Quan ens donem compte ja som a peu del primer port de la Trans., el Coll de Canes, tots junts anem pujant a ritme suau i amb constants bromes i rialles, que fan que de seguida siguem al cim!. Primer port dels 21 totals realitzat, ens aturem per fer la fotografia de rigor i en David ens desitja que tot ens vagi molt bé i se'n torna cap a Amer. Gràcies per la comanyia David!! Nosaltres baixem fins a Ripoll i continuem direcció Ribes de Freser, on ens aturem a fer un entrepà i recuperar energies. Ara toca el segon i últim port del dia, la Collada de Toses, un port que tots algun dia em fet per anar a Andorra i que sabem que es llarguíssim, però que mai l'havia fet amb bici. Comencem a un bon ritme i de seguida ens adonem que tot i que es un port de bon fer, no es el ritme per aguantar sis dies pels Pirineus. Afluixem i anem pujant un al darrera de l'altre i ben arramblats a la dreta, ja que el trànsit es intents. Un cop passat Planoles, la majoria dels cotxes es desvien cap a Toses i nosaltres continuem per la Collada, ara el trànsit ja es mes fluid i ens permet anar de dos en dos, poder petar la xerrada i tirar alguna foto. A falta d'un quilòmetre per coronar la Collada, primers atacs del dia!!! tots apretem com si a dalt ens juguessím els punts de la muntanya!! gran error!!! un cop al cim, rialles i la reflexió de que no es poden anar cremant cartutxos d'aquesta manera! jeje. Segon port realitzat, fotografia i continuem direcció a la Masella per baixar fins a Alp. Aquí en Lluís, en Jordi B i l'Albert es desvien i continuen cap a la Creueta, ens acomiadem i ens desitgen molta sort durant els pròxims cinc dies. Moltes gràcies per la vostre companyia companys!!! gràcies a vosaltres la primera etapa ha passat rapidíssima!. Gran baixada per una carretera molt maca fins a Alp i per Bellver de la Cerdanya direcció a La Seu d'Urgell. Tots amb filera pel voral i fent algun relleu. Mentre anava al davant i demanava un relleu mirant endarrere, gran error!, al tornar a mirar endavant sortida de via! excursió sense caiguda per la cuneta emportlanda! en plan ciclocross!! es que no es pot badar!!! un espant que no va passar d'aquí, sort que no em vai trobar cap furat ni cap pedra! Un cop retornat a la carretera, continuem direcció a La Seu i ens aturem a deu quilòmetres d'arribar-hi per dinar una mica. Un menú que ens va entrar molt bé!, ara, desprès amb la panxa plena i la cleca de sol que ens estava caient, continuem amb una mica de mandra fins acabar d'arribar a La Seu. Primera etapa de la Trans. realitzada, amb 160 Km i 2435 metres de desnivell +!. Un cop a l'Hotel, bany a la piscina, estiraments i visita a les Festes de La Seu. Vam veure el partit de lliga del Barça en un bar i desprès de sopar de seguida a descansar, que demà ens espera una altre etapa llarga.

Anònim ha dit...

mol guapa la cronica jeje avera cuan poses les atres cuan estiguis recuperat tenim de surti un dia amb la BTT

Dani

el primer dia ens vam portar molt bé perquè la festa a la Seu prometia amb SKATALA!! i la victoria del barça!!