dilluns, 2 d’agost de 2010

Gran ruta per carretera!

Desprès de tenir el blog una mica en banda, ja era hora que possés alguna de les rutes, i penso que la d'ahir val la pena, personalment crec que es molt guapa i també exigent!
Ahir, en Manel, el meu cosí i jo, vam anar a fer una gran etapa amb bastant de desnivell. Vam quedar a les 07 h i amb el cotxe ens vam desplaçar fins a Olot, on un cop vam estar tots preparats vam iniciar la ruta. Ens vam dirigir fins a Castellfollit de la Roca, on ja s'iniciava el primer port del dia, el Coll de Camporiol,

de 3a categoria que ens va servir per entrar amb calor i escalfar les cames. Un cop al cim, baixada fins a Oix, i ara si que recordava d'alguna vegada que hi havia passat amb moto que sortint d'Oix hi havien quatre quilòmetres seguits al 10%!! uff, quina mandra només pensar-ho, pero ja hi érem, no es podia pensar mes i tocava muntar tota la traca per fer el Coll de Pera de segona categoria!! De seguida en Manel i en Jordi posen un ritme constant que em fan anar a tope, intento baixar per un moment un pinyó, pero veig que les cames amb el 38x24 no poden, per la qual cosa torno a muntar el 27, intento posar-me a roda, ho provo tot!!! pero veig que es un ritme un punt massa per mi i decideixo agafar el meu ritme i em despenjo veient com per moments van marxant fins a veure com sembla que vaig recuperant. De seguida som al quilòmetre 5, on pràcticament llavors planeja, sort que només han estat 4 km forts que fa que el port no es faci llarg, pero quins 4 km!!! El meu cosí i en Manel al cim de Coll de Pera

Ara tocava bastanta baixada fins poc abans d'arribar al poble de Beget, on hi ha alguna rampeta que posa les cames de nou al seu lloc!. Un cop a Beget, tercer port del dia, Coll de Boixeda també de segona categoria.Només sortir del poble, ens quedaven uns 12 km de pujada i de nou, per començar rampeta del 12%!, l'alta Garrotxa té aquestes coses, de planer poca cosa! Aquest port es de bon fer, tot i que de tant en tant trobes alguna rampa dura, pero en general es pot dir que no es dur. Vam agafar un bon ritme, que va fer que afluixesim un pel abans d'arribar a Rocabruna, ja que estàvem apretant i desgastant molt i encara ens quedava per fer el port del dia, Vallter 2000! Un cop a Rocabruna, un petit descans i els últims 2 km amb alguna rampeta per acabar del 10%! Un cop a la carretera direcció Camprodon, jo que em pensava que seria anar a recuperar fins a peu del port de Vallter, pobre de mi, de cop en Manel es posa a tirar, passant per Camprodon i amb relleus del meu cosí!! de Camprodon fins a Setcases a fondu!!, anava tocat, no vaig poder fer cap relleu i pel final em pensava que em despenjaria! i pel cap em passava el calvari que passaria pujant a Vallter, sort que a Setcases vam parar a omplir bidons, uff sino no arribo ni a la Barrera!! jaja. Em vaig ben hidratar i un gel cap a dins! Ara tocava el gran coloso! Vallter 2000 de 1a categoria! Vam iniciar el port i de seguida en Manel es va quedar al darrera i el meu cosí i jo anem de costat, no cal dir que tota la traca muntada des de l'inici de port! de seguida les primeres rampes fortes i constants del 10 i 11%, que em van posar al meu puesto i em vaig anar despenjant mica en mica del meu cosí!, veig que en Manel ja fa estona que s'ha despenjat està bastant mes endarrere. D'aquí fins a la Barrera, dur de collons!! uff, em costa mantenir una bona cadència i veig com el meu cosí va marxant mica en mica i en Manel em va retallant! per sort, ja som a la Barrera i ara les rampes suavitzen una mica i em permeten agafar un bon ritme, baixant i alternant per moments un pinyó. Mentre vaig pujant veig que vaig retallant terreny al meu cosí, cosa que em fà anar amb mes ganes i a un bon ritme! Un cop arribo al tram que sembla que es planer, montu el plat i acabo de contactar amb el meu cosí, i junts encarem les esses finals del port. Aquí a les esses, que sembla que no sacaven mai, quan estem mes o menys a la meitat, quan m'aixeco de la bici tinc avís de rampa! o email recibido com diu algú que jo conec ;-), au, tant bé que anàvem!! jeje, en Jordi em diu que ell també en té, i junts bastant tocats de forces arribem a dalt de Vallter! En Manel feia estona que no el veiem, i després d'una estona esperant a dalt, quan arriba diu que pujant a petat com una glà!! jaja, sempre plorant, si estas a tope!!!

Els tres a dalt de Vallter

Una coke que va entrar molt i molt bé i abrigats cap avall!, Ara quedaven 50 km fins a Olot que podríem dir tots de baixada!, que els vam fer, com no, a bon ritme i fent relleus! Bona sortida de 130 km i 2570 de desnivell +. Fins la pròxima!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

com estas carlitos!!! gran cronica!! com vas recuperar, de camprodon a setcases anaves tocat, tocat i al final de vallter vas adelantar en FREIXER!!! jajaja. impresionant. fixa´t que en les fotos en manel sempre surt riguent!! i jo...sorensen!!! va molt bona ruta nanus!!!

Paco de Cadaqués ha dit...

Veig que aixó de ser familia no es excusa per anar foten pals..,je,je.
Bon estiu nois..!!
Paco.

JORDI ROMERO ha dit...

Un bon repte el d'Amer a Irun. Metres de desnivell no us en faltaran, jejejejejeje. Ànims i endavant!!!