dimarts, 15 de juny de 2010

Ruta pels pirineus (Epic Trail)

Ahir vam arribar 12 bikers, de realitzar la Epic Trail, una gran ruta de BTT pel cor dels pirineus durant tres dies consecutius, iniciant-se i finalitzant al Pont de Suert (Alta Ribagorça).

Divendres 11-06
1ª Etapa (Pont de Suert - Lafortunada) 91'5 Km i 2373 m de desnivell positiu acumulat.

Aquesta etapa, tot i ser la mes llarga de les tres que vam realitzar, podríem dir que va ser la mes rodadora i la mes "suau". Tot i la previsió meteorològica que hi havia, vam sortir amb bon temps de Pont de Suert (800 m) i després de fer els cinc quilòmetres inicials de pujada, ja ens vam endinsar per pistes i camins totalment enfangats per les últimes pluges caigudes. Vam anar pujant i vam deixar les pistes enfangades per pistes pedregoses, que feien encara la pujada totalment més dura i tècnica, fins arribar al primer cim de la jornada, el Coll de Selbaplana (1560 m). Un cop fet el cim, vam anar baixant per pistes fins a la població de Seira (830 m), on vam decidir fer un menú ciclista que ens va anar molt bé per afrontar el segon port del dia. Un cop amb la panxa plena, vam baixar per carretera uns nou quilòmetres, que van anar molt bé per pair i on ens van començar a caure quatre gotes d'aigua, que no van passar d'aquí, fins arribar a una petita pressa on vam agafar una altre carretera, aquesta ja picant amunt direcció a les poblacions de Senz i Viu. Un cop a Viu, ja vam deixar la carretera i vam agafar una pista on vam anar pujant fins iniciar els últims sis quilòmetres de forta pujada fins el segon coll del dia, el Coll de Cullivert (1456 m). Aquesta pujada, tothom va agafar el seu ritme i amunt!!. Durant la pujada, en Xevi va patir un petit problema mecànic, petant la cadena. Un cop va solucionar l'averia i tots a dalt, ens vam enrecordar del dinar que vam fer a Seira, ja que si no haguéssim repostat energies, primerament ens hauríem mullat, ja que anàvem al darrera la pluja, i segon ho hauríem passat tots molt malament, ja que té rampes molt dures i va pujant, pujant i no s'acabava mai. Al cim, molt bones vistes de la Peña Montañesa i del Massís del Cotiella. Després d'un descans merescut al cim per recuperar forces, vam continuar pràcticament tot de baixada per pistes fins arribar a les sis de la tarda a la població de Lafortunada, on després d'unes sis hores i mitja de pedaleig, vam completar els 91'5 Km que presentava l'etapa i els 2373 m de desnivell positiu acumulat.

Dissabte 12-06
2ª Etapa (Lafortunada - Castejón de Sos) 79 Km i 2164 m de desnivell positiu acumulat.

Dissabte al matí, sortíem de la població de Lafortunada amb el cel serè i amb moltes ganes de pedalar i afrontar aquesta segona etapa, que amb els quilòmetres acumulats el dia abans i els tres colls que teníem per endavant, feien preveure que el dia seria dur. Vam començar planejant per carretera durant sis quilòmetres, que ens va anar molt bé per rodar una mica, i després vam empalmar amb una altre carretera de pujada direcció a la població de Plan, on vam passar per túnels i on el paisatge cada vegada era mes maco. Un cop a la població de Plan, on vam aturar-nos per comprar entrepans per després dinar, vam continuar borejant i creuant la riera fins a St. Juan de Plan, on la ruta ens va fer passar per dins del poble i afrontar unes rampes del 30%!!! Un cop superats els murs de St. Juan, vam continuar per un GR de pujada durant uns onze quilòmetres fins arribar al Refugi de Biadós (1726 m), on vam gaudir d'unes vistes espectaculars de la vall i del massís del Posets, completament nevat. Després de dinar al peu del Posets, vam baixar uns dos quilòmetres i vam empalmar amb un corriol que passava pel costat d'un riu i per dins d'un bosc, fins empalmar amb la pista que ens portava fins al segon coll del dia, el Coll de l'Espina (1883 m), on abans d'arribar vam tenir que esperar en Shimano que havia anat tirant primer al seu ritme i es va passar un trencant. "és el que té estar tant fort ;-)"
Un cop a dalt del Coll, el cel amenaçador va deixar caure les primeres gotes d'aigua, que ja no ens van deixar d'acompanyar fins a coronar el tercer coll del dia. No vam poder gaudir gaire de les vistes i ràpidament vam continuar avall fins agafar la pista de pujada de vuit quilòmetres al tercer i últim coll, el Puerto de Sahún (2002 m). La pujada com totes, cadascú al seu ritme però amb atacs per tots costats fins arribar al refugi de Marradetas, on vam tenir que refugiar-nos ja que no parava de ploure. A dins, ens van tractar com a casa, menjar, beure i escalfor "foc a terra". Un cop vam estar tips i pràcticament secs, i el temps va parar de fer-nos la punyeta vam continuar baixant per pista i abans d'arribar a la carretera, vam empalmar amb un corriol molt guapo, super tècnic amb moltes pedres molles que també el feien una mica perillós. Un cop a la carretera, per acabar vam agafar un corriol molt ràpid que ens va portar fins a la població de Castejón de Sos, amb 79 Km i 2164 m de desnivell positiu acumulat.

Diumenge 13-06
3ª Etapa (Castejón de Sos - Pont de Suert) 65 Km i 2052 m de desnivell positiu acumulat.

Tercera i última etapa de l'Epic, matí amb boires a les muntanyes i alguns comentaris d'alguns habitants de la zona que ens deien que ens mullaríem. De moment començàvem sense aigua, que ja s'agraeix. Aquesta etapa la podem definir com un puja i baixa, pujar des de Castejón de Sos (900 m) fins el Collado de Basibé (2283 m) i després baixar fins a Pont de Suert (800 m). És a dir, només començar tocava pujar i pujar, amb uns cinc quilòmetres inicials de pujada fotíssima per pista amb fortes pendents, on després per sort van anar suavitzant. Després de pujar pràcticament 25 quilòmetres, vam arribar a l'estació d'esquí de Cerler, on vam parar a dinar (entrepà) i on va començar a ploure lleugerament. Amb la companyia del "xiri miri", vam continuar amunt afrontant els últims tres quilometres de pujada fins al Collado de Basibé (2283 m), van ser tres quilometres infernals!! molinet i amunt!! ja que amb tres quilòmetres vam pujar uns 400 m de desnivell, que amb la pista tova per la pluja caiguda encara ho feia mes dur i mes difícil!, i de postres, mentre anàvem pujant, el "xiri miri" va passar de ser aigua a ser pedra!!. Un cop al cim, on vam passar per sobre la neu, la pedra va començar a ser mes intensa, i un cop reagrupats i abrigats, vam iniciar el decents sense fotos ni vistes. La ruta va continuar a través dels camps i durant una estona vam tenir que anar a peu, pujant i baixant de la bici, fins arribar a una Cabana on s'iniciava una pista. A partir d'aquí la pluja va passar a ser molt intensa, però mentre anàvem baixant, cada vegada les vistes que ens acompanyaven eren mes espectaculars, amb una gran vall, que ens feien oblidar de la que ens estava caient. Vam continuar per la pista de baixada fins arribar a un repetxó que ens va portar fins a la població de Castanesa, on vam endinsar-nos al bosc per fer uns corriols impressionants! ja tocava disfrutar de corriols que amb la pluja i el fang que hi havia, feien un dia d'autèntic BTT!! La pluja va anar minvant, però abans d'arribar a Pont de Suert va començar de nou i de valent amb trons i tot. Finalment vam arribar a Pont de Suert amb 62 Km i 2052 m de desnivell positiu acumulat.

Objectiu aconseguit, Epic Trail realitzada i el mes positiu, tot i la pluja caiguda, es que ningú ha pres mal!! i que ens ho hem passat molt bé!!, fins i tot les averies mecàniques podem dir que ens han acompanyat! tres punxades i una cadena petada. Molt bona ruta per fer, us la recomano ja que passa per racons del Pirineus molt guapos que et fan disfrutar de la BTT, ara prepareu-se que bé pujada!! ;-)

Aquestes són les fotos que vaig fer. Quan en tingui més, les penjo!

Paco de Cadaqués ha dit...

No heu tingut gaire sort amb el temps, una llastima..!! Peró els masocas de la bici estem preparats per tot no..?? Es una ruta molt dura ,pero molt guapa y espectacular.Enhorabona a tots..!!!

Nava ha dit...

Lo mismo que Paco, verdaderamente una lástima pero ... que os quiten lo vailao !! felicitats.

XAVI ha dit...

Ostres, quina ruta més guapa que ha de ser. Això sí que són escalfades. Amb el temps no s'hi pot fer res, què hi farem. Podeu estar més contents encara d'haver aguantat. Enhorabona!! Apala siau!

Txema ha dit...

Gràcies trempats!! La veritat que el temps no ens va acompanyar gaire, tot i que podia haver set pitjor!! de totes formes, ens ho varem pasar molt i molt bé i vam disfrutar com nens petits per sobre les basses i el fang!! va ser autèntic BTT!! vinga, fins aviat!!!

ALEX ha dit...

Quina crònica mès collonuda, quina memòria d'enrecordar-te per tots els llocs on veu passar, m'han entrat moltes ganes de fer-ho algun dia.
MOLTES FELICITATS!!!!!!!!

Beni ha dit...

osti, que be que viuen alguns, je je je......

XAVI ha dit...

Eeeeeiiii quines fotos més guapes! Cap al final sembla que estigueu fent la Transalp amb els paisatges que es veuen jajajaj... A veure si covenço aquests de l'Escoleta del Btt i algun dia muntem alguna cosa així!

Quique ha dit...

Hola Txema. Quins paissatges! Segur que us ho heu passat super bé. Ara sí, ja es veu qui arribava primer a dalt per fer la foto. donçs res, que acabin d'anar bé les vacances. El dimarts fem lo d'en Juli, al final pots venir?. Ens veiem.

Anònim ha dit...

En aquesta crònica no hi ha menció a les rampes. No s'explica pq no baixi l'autoestima o és q el físic va aguantar a tope?? jejejjej
LLastima dels núvols, però una altra gran ruta x a la memòria!!
(cusi)

jordi ha dit...

Bé, dons ja tinc ganes de que arribi el 2011 per anar-hi!!
Però no la farem en 3 dies que no estem tan forts i ens agrada més el piano, piano i jalar bé.