diumenge, 30 de maig de 2010

Segona Tramun!!!

Si, si, avui he participat per segona vegada a la Tramunbike, desprès de participar l'any passat per primera vegada i disfrutar com un nen petit amb la seva bicicleta, aquest any he tornat a repetir! El recorregut molt semblant al de l'any passat, només un petit canvi en el tram que va des de Les Encies fins al darrera de Sta. Brígida, que ha fet aquesta edició fos molt més dura que la del 2009, amb molta més pujada. Avui m'ho he tornat a passar molt i molt bé, disfrutant dels corriols tècnics interminables tant de pujada com de baixada, tot i que també he de dir que en certs moments he patit de valent a sobre la bicicleta! Ahir, fins última hora encara no tenia decidit participar a la Tramun, ja que la caiguda amb la flaca la setmana passada i que aquest any no he tret a voltar gaire a la cabra, doncs la veritat que no les tenia totes. Avui de bon matí, la meva dona m'ha acostat fins a Les Preses, i al migdia m'ha vingut a buscar a Salt!! (uff,, tinc un sol!!) gràcies de nou!. Un cop a Les Preses, on ja es respirava un gran ambient de BTT, he anat a fer la inscripció i desprès d'equipar-me he saludat a molts coneguts d'aquest mon de la bicicleta. Desprès de rodar només un parell de quilòmetres, m'he adreçat a la graella de sortida on m'he col·locat bastant bé! A les 09 hores sortida!! i ràpidament m'he posat a vigilar als líders de l'Escoleta i de l'Impuls medes bike!, ;-) (una abraçada), on al rebuf del grup em encarat la pujada a Xenacs. He pujat a bon ritme, crec que la mitja era de 180 p.p.m. com si fos una crono escalada jeje, i un cop a dalt, em faltava aire per arrastrar la bici!! aquí ja ha començat l'espectacle de corriols tècnics que ens ofereix la Tramun! En aquest tram des de Xenacs fins a Les Encies, on personalment crec que és el tram més dur, exigent i tècnic de la Tramun, es tenia que vigilar molt amb les lloses de pedra que lliscaven com cada any, i la dinàmica d'aquest tram ha estat que em costava seguir el ritme dels companys que portava al davant, i de tant en tant em passava algun biker. Crec que em faltaven forces a les cames en aquells trams durs on es tenia que baixar de la bici i estirar-la, notava la falta de km's de BTT i aquella xíspa!. A les baixades tècniques i amb molta pendent també m'ha passat algú en plan kamikaze! Recordo un tram amb moltíssima baixada que passa per sobre una gran llosa de pedra, on jo he fet la meitat a sobre la bici, on m'han passat tres bikers llançats que semblava que anaven en planer... impressionant! Al arribar a la carretera de les Encies, afrontàvem el corriol de baixada fins a l'Hostal del Fang, que ja el coneixía ja que el vaig anar a fer la setmana passada, i aquí si que he aconseguit seguir a un grupet de cinc bikers fins a baix, on m'he aturat a l'avituallament a beure i menjar una mica de síndria, i on he aprofitat també per descarregar una mica el braços que els tenia durs com una pedra!. Després tocava un altre cop pujar i pujar, i al principi m'ha costat agafar un bon ritme, però a mesura que anava passant la pujada cada vegada m'he anat trobant millor i he anat atrapant alguns corredors, alguns dels quals amb rampes. Abans d'arribar a l'avituallament d'abans de pujar a Puig Galí, on també he parat a carregar el bidó d'aigua i menjar una mica, de cop he vist una persona a sobre una pedra que feia fotos, sorpresa meva, no era cap persona qualsevol, era la meva dona!!! jeje que havia anat a caminar i ha aprofitat per veure passar part de la cursa. Un cop passat per Puig Galí, es pot dir que ja és pràcticament tot baixada fins a Salt, i en tot aquest tram només he trobat un biker de l'equip Basoli, que m'ha passat en el corriol que va des de St. Climent d'Amer fins a Constantins, un tram que m'encanta, on passes per dos ponts guapíssims i creues un riu, i on he tingut els primers avisos de rampa. A l'arribar a l'avituallament de Constantins tenía l'esperança que trobaria bikers per fer un bon grup per tirar fins a Salt, però res de res, a l'avituallament no hi havia ni deu! total, que ha Constantins ha començat la meva contrarellotge individual fins a Salt, on he anat tota l'estona sol!!, però on m'he trobat molt bé! A la Pilastra, bici a coll i agafat a la corda, ja que la riera baixava forta. (Felicitar a la organització, ja que han muntat cordes que creuaven la riera per poder-se agafar i gent de l'organització dins la riera per evitar que algú fos arrastrat riera avall). Passada la Pilastra, dos quilòmetres de planer i arribada!!, uns 60 Km amb molt de corriol i poca pista! aixo és la Tramun, amb un temps aproximat de 4h 28'. Molt satisfet i content d'haver acabat la meva segona Tramunbike, i davant els dubtes que tenia ahir dissabte, molt content d'haver participat! Un gran entreno de cares a l'Epic Trail del mes vinent!
Un cop ja a l'arribada, hem comentat la jugada amb diferents bikers, entre ells en Xavi, que només ens coneixiem pels blogs. Jo també recomano que visiteu el seu blog. ;-)
Classificacions
Fotos oficials
Videos oficials
Fotos: creuan la riera de l'Hostal del Fangbaixant per la zona del darrera de Sta. Brígidacreuant la Pilastra


Perfil

15 comentaris:

Quique ha dit...

Quin fitxatge que ha fet l'Amer Hipra !!! L'any vinent has de negociar les primes... Moltes felicitats pel temps i la posició, està super bé. A veure si la podem fer més endavant però al meu ritme, que segur que després d'aquestes setmanes d'inactivitat serà lent. Ah! la setmana vinent hi ha botifarrada a l'hort d'en Juli. Ja t'avisaré del dia. Ens veiem.

Nava ha dit...

Noi te felicito, he de decir que este año he disfrutado de lo lindo, vaya pedazo de marcha, eso sí, me he dejado una parte de vida allí, no veas que sufrimiento, por lo demás me alegro de haberte visto, aunque solo sea un momento en la salida y otro en el transcurso de la marcha, otro día intercambiaremos opiniones, bueno, haber si toman nota la gente de las marchas y se empiezan a regir un poco por la Tramun que de momento es la mejor, con diferencia. Un saludo.

XAVI ha dit...

Bones Txema, em va agradar molt conèixer't. Vas arribar molt a prop meu. Carai quin reportatge fotogràfic que et van fer jejejeje...

ALEX ha dit...

Txema et felicito per la teva Tramunbike i espero que en un temps no gaire llunyar poguem compartir sortida.
Ens veiem

Anònim ha dit...

andy!!! estas com una moto! molt guapas les fotos, ja ho crec que t´ho vas passar bé!! (tambe pq mai et canses es clar! jeje). Felicitats pel resultat krak.

JORDI AUGUET

Txema ha dit...

Gràcies a tots!!

Quique: Jeje, amb l'Amer Hipra ja sé quines primes hi han...jeje Ok, el dia que poguem anem a fer-la, segur que t'agradarà molt!

Nava: Ya veo que te gusta las marchas con mucha marcha!! La Tramun se lleva la palma! Igualmente encantado de rodar a tu lado, a ver cuando coincidimos mas rato.

Xavi: Igualment, encantat de coneixe't. No saps pas el que m'ha costat contractar el fotògraf per les fotos que em va fer... jeje Fins aviat i felicitats pel resultat.

Alex: Gràcies Alex, doncs estaria bé quedar i poder fer una ruta, ara, no m'apretis que estas molt fort.. ;-)

Jordi: El dia que agafis un bici BTT, neutralitzaras tots els temps!! jeje. Ens veiem Schleck!

Paco de Cadaqués ha dit...

Txema,felicitacions per la bona marxa que has fet..!! M'alegro d'haver pogut veure'ns, i fer una mica de xerradeta, al final.Jo també he disfrutat molt aquest any,tot i que tampoc tenia molt clar si anar-hi.
He anat mes tranquil que l'any passat, ,però aixi m'han quedat ganes per tornar-hi l'any que bé..!!Per la gent de la Tramun un 10..!!
Fins aviat.

Jordi Marina ha dit...

Felicitat!!!

Si a més de disfrutar fas un bon resultat... tot és collonut!!!

M'entren ganes d'apuntar-me a la del proper any, però això ja són paraules majors!!!

Anònim ha dit...

jejejej m'ha encantat quan a la crònica has dit: 'he notat que em faltava aquella xispa...'
Què vols? La xispa només es té quan ets juvenil!!! jajjajjaj Enhorabona fenomeno, estàs a tope!
(Cusi)

Pipo ha dit...

moltes felicitats Txema i encantat de que ens coneguéssim d'una vegada. Jo també vaig disfrutar molt de la cursa, espectacular i divertidissima i potser una mica dura ? val, era dura, però m'ho vaig passar de conya en els corriols tant de pujada com de baixada i amb el meu company de guerra, en nava. A veure si fotem la sortida de una vegada per aquestes contrades de una vegada i desprès vens un dia per aquí tu i els companys que vulguin i fotem un diumenge bttero. Vinga fins aviat

Jordi Casanovas ha dit...

Ei Txema!! ens vam veure a la sortida... i prou je je je, vaig arribar dos hores més tard, tu ja devies estar al sofà mirant la F1.
Quan sigui gran vull fer temps com els teus, felicitats!

santi ha dit...

ETS UN MAQUINA,JA EM DIRAS COM HO FAS PERQUE TENIM ELS MATEIXOS HORARIS.........

Txema ha dit...

Santi: JAJAJAJA!!! l'EPO d'última generació fà miracles! jejeje. Vinga, cuida't i fins aviat!!!

Beni ha dit...

enhorabona per la teva actuació, je je je.....
Ara, que tu tenies certa aventatge, amb això que la marxa passi pel costat de casa eh? je je je....

JORDI ROMERO ha dit...

Hola Txema, Felicitats! Molt bona la crònica!!!
Seràs dissabte a la Bonaigua?