dimecres, 7 d’abril de 2010

Les Agudes i el Turó de l'Home

Aquest dilluns, vaig deixar la bici al garatge i amb la dona vam anar a fer els pics de l'Agudes i del Turó de l'home. Són unes muntanyes que molt sovint, sobretot quan passo per l'eix m'hi fixo, però que mai havíem anat a fer-les. Ens vam desplaçar amb cotxe fins a l'Area de les Ferreres, a la carretera de Santa Fe del Montseny, i des d'allà a peu fins al pic de les Agudes. Només començar ja tot pica amunt, primer per dins d'una arbreda on ja es veien racons on no tocava el sol la neu caiguda el dijous passat. Un cop vam arribar al Coll de les Agudes, ja amb molta mes neu, ens va tocar grimpar per sobre les pedres i de la neu, cosa que et feia anar molt alerta. Desprès de 2 hores pujant, arribàvem al pic de les Agudes, on els núvols no ens van permetre veure la gran vista que deu haver-hi des d'allà al cim. Durant la pujada no vam trobar a ningú, i sort que anàvem seguint les marques del camí, tot i que en el tram final seguíem les petjades a la neu d'algú que havia pujat abans que nosaltres, ja que era mes fàcil aixo que anar buscant les marques que crec que en algun tram en falten. El que si vam poder veure des del cim, va ser el Matagalls i el Turó de l'Home, al qual ens vam adreçar carenant la muntanya, i amb uns 30' ja hi érem. Allà si que el cel estava mes tapat i no ens vam distreure gaire i vam continuar per avall. La tornada fins a l'Area de les Ferreres l'havíem de fer per l'altre vessant de la muntanya, camí tret d'internet, passant per pistes i camins que no estan marcats. Primer vam seguir el GR i de seguida vam agafar un corriol que ens va endinsar a una arbreda i vam anar seguint la pista fins que vam arribar a encreuaments que ens feien dubtar amb el que posava a la fulla, fins que al final el que teníem davant els nostres ulls no corresponia amb la fulla. Vam decidir seguir tot recta avall sabent que aniríem a sortir a la carretera de Sta. Fe del Montseny, i sort que va ser així, desprès un cop a la carretera, 4 Km a peu fins arribar a l'Area de les Ferreres. Total 4 hores a peu i molt bona ruta on al final el cel es va anar obrint, la recomano!!.
Vista de les Agudes
Camí per on s'ha de grimpar
Tram final de les Agudes per on vam grimpar per sobre les pedres i la neu
Vista del Matagalls Vista del Turó de l'Home des del cim de les Agudes

Jordi Marina ha dit...

No només de bici (que no vici) viu l'home!!!

Paco de Cadaqués ha dit...

Això de caminar ,no em va gaire,però tindrem que provar-ho..!!!A veure si la meva dona també s'anima..!!
Bona ruta i bones fotos.
Salute...!!!

Nava ha dit...

A Paco lo de caminar no le va por que lo se de buena tinta, pero a mí si me mola, el día que me abandonen mis hijos, (cosa que va pa largo tal y como esta el tema) tengo pensado retomar las caminatas con mi mujer, que se le da muy bien el tema, vosotros continuar igual que eso también entrena, un saludo !!

Beni ha dit...

ostres, aquestes terres em sonet, je je je.....es guapo oi?