dimecres, 30 de desembre de 2009

Últimes sortides de l'any...

Diumenge passat vaig fer la última sortida de l'any amb la bici de carretera, i avui la última de l'any amb BTT. El diumenge en un principi tot i que l'asfalt era moll per la pluja del dissabte pintava tot molt bé, bon temps i amb un sol esplèndid, però la boira ens va fer canari!. Juntament amb el meu cosí, en Jordi, a les 8 del matí sortíem d'Amer per la C-63 en direcció Sta. Coloma de Farners, on poc abans d'arribar-hi, ja vam veure sortir el sol, fent-nos pensar que seria un dia de calor, però al sortir de Sta. Coloma ja ens vam endinsar a la boira que no ens va deixar fins passat el túnel de Lloret de Mar. Més perill, més fred, el terra més moll i molta més humitat!! tant bé que pintava el dia! i de postres doble punxada a la roda del davant del meu cosí! Un cop vam passar el túnel de Lloret, un altre cop el sol, on es va notar que la temperatura pujava considerablement!. A Lloret de Mar, teníem algunes alternatives per seguir la ruta, però vam decidir tornar pel mateix camí, ja que al migdia teníem que ser a casa. Ara tocava pujada fins a coronar a dins del túnel, i aquí si que podem dir que vam entrar en calor, tot i que per pocs moments, ja que un cop vam passar el túnel, un altre cop boira fins a Sta. Coloma de Farners!! buff!! A Sta. Coloma, sense la companyia de la boira, i per fi amb un bon sol!, vam seguir direcció Girona per agafar la carretera de Mas Llunes i passant per Bonmatí vam tornar fins Amer. Tot i la boira, una bona despedida d'any amb la bici de carretera, on ens va sortir una ruta de 107 Km amb 3h 45'.
Avui, la última de l'any amb BTT, en un principi teníem que ser bastants, però al final em sortit en Josep Mª i jo. Només sortir de casa ja m'he adonat que feia mes temps de primavera que d'hivern, amb una temperatura de 16ºC a les 08 del matí!!!! Impressionant, m'he començat a treure peces de roba i he sortit com si fossím al mes d'Abril. Em anat direcció Anglès on em pujat a un bon ritme per la pista que porta fins a Sta. Barbara. Un cop a dalt, em seguit cap a l'Espinau i desprès em passat per sota del Sobirà, on uns metres mes endavant em agafat una pista que baixa fins a la població d'Osor. A Osor, em seguit pràcticament un quilòmetre per carretera sentit St. Hilari, i exactament al quilòmetre 11 em agafat una pista a la dreta que puja fins al Coll. Aquí, en Josep Mª ha tornat a posar un ritme constant, que m'ha fet suar de valent per seguir-lo. A dalt el Coll, em baixat per una pista fins al pantà de Susqueda, on em baixat fins el Pasteral i des d'allà em arribat pel carril bici fins Amer amb un total de 54Km amb tres hores i deu minuts i amb 1140 m. de desnivell positiu acumulat.
Una bona sortida per clausurar l'any! i per cremar els polvorons i els torrons!! jeje. Un any on m'han sortit 2650 Km's amb BTT i on m'he aficionat també a la bici de carretera, amb la que he fet des del mes de Maig 4450 Km's, fent un total amb bici de 7100 Km's. Dissabte, ja al 2010, a començar a sumar quilòmetres! Fins aviat i força als pedals!!