dissabte, 5 de desembre de 2009

BTT fins a Cabrera














Avui, juntament amb companys del Club de BTT d'Amer em fet una sortida molt maca des d'Amer fins a Cabrera. A les 8 h del matí em quedat al punt de trobada d'Amer, i amb una temperatura no molt agradable (4ºC), em sortit 6 bikers direcció el carril bici per anar fins a Les Planes. (4 bikers més, els mes veterans, han anat amb furgoneta fins a Hostalets d'en Bas, i des d'allà han pujat fins a Cabrera on ens em reagrupat més tard). Un cop a Les Planes, em anat direcció St. Feliu de Pallerols per la carretera vella i molt abans d'arribar a St. Feliu, em agafat un camí a l'esquerra que puja direcció el Masnou, una pujada exigent que ens ha fet entrar de seguida en calor i que no para de pujar fins a sortir a la carretera de la Salut, molt a prop del mirador. Aquí a la pujada, cadascú al seu ritme, tot i que en Josep Mª s'ha posat a tirar en un tram i m'ha fet suar de valent per seguir-lo. Un cop a la carretera i reagrupats, em anat per asfalt fins al Santuari de la Salut, on em fet una petita caixalada i em continuar pujant fins a sortir al Rest. El Coll, a prop de Falgars. A partir d'aquí, em continuat pujant i em agafat un corriol molt guapo que li diuen pixanúbies, amb unes vistes fantàstiques de Falgars i el Puigsacalm. Al deixar el corriol, em continuat pujant per pistes i camins, els quals tenien molta fullaca acumulada i feien una paisatge preciós per practicar BTT, fins que em anat a sortir ven bé a sota la cinglera de Cabrera. Aquí ens ha tocat pujar a peu i arrossegar la bici per la cinglera uns 350 metres fins arribar a dalt l'església de Cabrera, on ja ens esperaven els veterans. A dalt, unes vistes molt bones, llàstima que la plana de Vic, com casi sempre estava enboirada, tot i que em pogut veure el Pedraforca amb la tartera enfarinada.
Un cop reagrupats els dos grups i desprès de fer una caixalada, una mirinda i la fotografia del grup, em baixat un altre cop arrossegant la bici pel mateix camí de pujada, ja que hi havia moltes lloses de pedra molles, que et podien fer tastar el terra en qualsevol moment. Un cop a la pista, el que quedava de ruta era pràcticament tot baixada, i em tornat pel mateix camí d'anada, on ara si, em pogut disfrutar de la baixada pel corriol de pixanúvies, un corriol molt guapo que va a sortir a prop del Rest. El Coll, on 3 companys han continuat fins Amer i els altres 7 ens em quedat a dinar. El dinar, com els de sempre, no ha faltat de res, ah si!, tot i que ningú l'ha trobat a faltar, ara que ho recordo, a la taula no hi havia aigua. jeje.
Desprès del dinar, sort que tot el que quedava era baixada,,, ja que amb la panxa plena hi havia bastanta mandra, i hem continuat baixant direcció el Coll d'Uria per una pista molt guapa, que amb la fullaca acumulada, et feia anar amb molt més de compte. Un cop al Coll d'Uria, baixada fins a St. Feliu de Pallerols, on els dos Crospis i jo hem continuat pel carril bici fins Amer, i on els altres 4 s'han quedat a fer un beure al bar del poble per entrar en calor. ;-). Una ruta que personalment m'ha agradat molt, on passa per la zona del collsacabra, per boscos, camins i corriols, que amb les fulles caigudes fan el paisatge molt mes maco, i on em pogut disfrutar i gaudir del BTT, amb un total de 58 Km i amb un desnivell positiu acumulat de 1500 m.

1 comentari:

Beni ha dit...

carai, quines rutes mes guapes....ja saps, si mai voleu venir a voltar-la pel montseny, només ho has de dir......