dijous, 26 de novembre de 2009

Sortida per Serra de Finestres














Feia dies que amb en Quique dèiem de fer aquesta sortida per la Serra de Finestres, (descarregada del blog d'en Uep sa velo, i avui ha set el dia. Em quedat a St. Aniol de Finestres a 2/4 d'11, i una hora abans he sortit de casa i pel carril bici m'he adreçat fins Les Planes, on he agafat la carretera de Les Encies i una mica abans de la hora prevista ja era davant de Can Tura, on en Quique ja s'estava preparant per l'excursió. El dia immillorable, podríem dir que no feia fred, i el sol ens ha acompanyat tota l'estona.
Només començar, em agafat la pista que puja direcció a la muntanya que separa la vall de Llémena i Les Planes d'Hostoles, una pista que puja constantment passant per sota Les Medes fins anar agafar la pista que baixa des de sobre St. Iscle de Colltort direcció Sta. Pau. Un cop em passat per sota Les Medes, ens em endinsat per un camí, el qual es trobava completament soterrat de fulles caigudes dels seus arbres, que feien un paisatge maquíssim, tot de colors de la tardor,,, digne de veure-ho!! podríem dir que pràcticament tota l'estona em anat per sobre de fulles, amb el perill que comporta, ja que alguna que altre pedra amagada ens podia fer la guitza en qualsevol moment.Un cop em agafat la pista que baixa fins a Sta. Pau, em entrat dins el Parc Natural de la zona volcànica de la Garrotxa, amb el terra de les pistes i els seus voltants d'un color ennegrit. Em anat baixant direcció La Fageda, i abans d'arribar-hi ens em desviat passant pel costat del volcà de Sta. Margarita, arribant poc desprès al poble de Sta. Pau. Desprès de passar pel centre del poble i visitar la plaça major, la qual et fa pensar que estàs en un altre segle, ens em dirigit sentit Finestres per una pista enmig d'una gran fageda i amb el terra tapat de fulles que ha anava pujant i pujant, fins que la pista a passat a ser un camí per excursionistes. Fins aquí tot el dia havia estat perfecte, però a partir d'aquí, em tingut que arrossegar la bicicleta bastant de troç per aquest camí que tenia un fort desnivell positiu, sort! que el paisatge et feia desconectar. Aquesta part, de Santa Pau a Sant Aniol de Finestres, coincideix amb l'inici del traçat de la IX Tramunbike, celebrada el juny del 2007. Per si algú es baixa el track, millor que un cop a Sta. Pau busqui un altre variant per anar fins a St. Aniol, ja que aquesta part es pateja bastant, tot i que patejar ha valgut la pena, ja que un cop a dalt la carena, tot baixada per corriols fins a St. Aniol!! Uns 5 Km de corriols de baixada! Primer un corriol molt tècnic fins a la part de dalt de la pista de St. Aniol a Mieres, i desprès de baixar uns metres per la pista, em agafat un corriol molt i molt llarg a l'esquerre, pràcticament tot ciclable i molt guapo que ens ha portat fins a baix de St. Aniol, concretament al costat del pont i a l'inici de la pista que puja cap a Mieres. Un cop a baix, penseu com em disfrutat del dia, que tant en Quique com jo em perdut la orientació del temps, pensant que eren cap allà les 14:00 h, i en realitat eren les 15:15 h!! jeje. Aquí ens em despedit fins la pròxima i a mi m'ha tocat pujar per carretera fins a Les Encies i anar a buscar el carril bici per tornar fins Amer. Una bona sortida, on m'han sortit 65'5 Km amb unes 5 hores a sobre de la bici i on ja tenia raó en Sa Velo a la seva crònica d'aquesta ruta, dels grans racons que hi ha per aquesta zona i dels magnífics paisatges. Més fotos i track al blog d'en Quique. Perfil: