dissabte, 26 de setembre de 2009

Pujada al Pedraforca (2497 m)

Avui a tocat matinar de valent, les 5 h del matí juntament amb la Brígida, en Paco, la Carolina, la Núri, l'Aniol, la Marta, en Pere, la Montse i en Sisu, marxàvem direcció al Parc Natural del Cadí-Moixeró, a la comarca del Berguedà per realitzar la pujada al Pedraforca, una muntanya que feia temps que volíem pujar amb la Brígida.

Al arribar al poble de Saldes, el qual es troba al peu del Pedraforca, em anat a posar alguna cosa a la panxa i ens em dirigit amb els cotxes fins al mirador de Gresolet (1570 m), on em aparcat les burres i ens em equipat per la pujada. Cal dir, que no érem els primers, el pàrquing del mirador estava ple de cotxes, i durant la pujada em anat trobant molta gent (i al cim pla!). Potser teníem que haver marxat abans Paco?? jeje.

A les 08:25 hores iniciàvem l'ascensió, amb una temperatura molt agradable, una mica emboirat i amb en Paco com a xerpa de l'expedició.

La pujada l'hem afrontat amb moltes ganes i amb un ritme marcat per en Paco idoni per anar fent sense fer aturades. De seguida em arribat al Refugi, que es troba a 20' minuts de l'inici de la ruta, i em continuat pujant passant per racons de muntanya molt macos i molt tranquils, però on predominava la forta pendent de pujada. Abans de passar a l'altre vessant de la muntanya, ens em aturat a menjar un entrepà i ens em tingut que abrigar, el vent bufava de valent.

Desprès de fer la queixalada, em passat a l'altre vessant, on a parat de cop el vent i em arribat al tram final de l'ascensió, on em tingut que començar a grimpar per les pedres. Tot i el respecte, ha estat una passada!, em pujat molta estona podríem dir que escalant, ara, era una escalada senzilla (no hi entenc...grau 2??) hi han moltes "mans i molts peus", que et permeten anar pujant sense necessitar les cordes. El camí ha estat ben distret, amb molts canvis de paisatge... principi amb un camí de passeig, posteriorment pujades amb molta pendent i l'últim tram força llarg de pujada forta on em tingut que grimpar per les pedres del Pedraforca. Desprès de 2h 45' em arribat al cim!! el Pollegó superior de 2497 m, amb 900 m de desnivell positiu acumulat i amb una satisfacció enorme, feia molt de temps que teníem aquest objectiu al cap, moltes abraçades i sobretot la foto de rigor. Aquí el temps s'ha obert una mica i no bufava gens d'aire, acompanyant-nos en moments el sol. Desprès de descansar una mica, em iniciat el descens, un descens diferent als altres, primer em baixat fins el Coll de Verdet i a partir d'allà tartera avall!! la veritat es que es molt dret, i també una mica perillós, en els trams que no hi ha molta pedra patina bastant, ara, en els trams que hi ha pedra petita acumulada podies anar pràcticament corrents i saltant, sobretot es tenia que anar clavant els talons a les pedres, així et permet anar baixant amb rapidesa.

La baixada ha estat divertida, tot i que, quasi bé tothom, en algun moment em anat de culs a terra (jo també!). Un cop em arribat a baix de la tartera, em continuat fins el Refugi, on han començat a caure algunes gotes, i de seguida em arribat al pàrquing del mirador. La veritat es que tots estàvem molt contents per haver fet el Pedraforca!!! Desprès s'ha posat a ploure i em anat a dinar i celebrar la ruta! Per cert, el boletaires han emplenat tots els restaurants de la zona i sort que desprès de buscar i buscar restaurants durant 45', em trobat lloc al Rest. Collet, on per cert, ens hi em trobat i em menjat molt bé!

2 comentaris:

Nava ha dit...

Muy guapa, si señor, esta me la tengo que hacer yo y mi señora un día, tengo un compañero de trabajo que se ha iniciado en estos temas y cada finde esta liado, subiendo montañas, esta en sí, es preciosa y te pone las pilas que no veas, muy guapa si señor !!

Txema ha dit...

Buenas Nava!!

La verdad que estuvo super bien! es una montaña diferente a las otras, subiendo en la parte final estas practicamente escalando, y bajando por la tartera es muy guapo, te la recomiento al 100x100!!

Nos vemos!