dissabte, 5 de setembre de 2009

AMER - VALLTER 2000

Gran dia amb bici de carretera!! Un ambient impressionant, moltes ganes de pedalar i un temps genial!!.
Com cada any, aquest es el 13é any consecutiu que el Club Ciclista Amer organitza el primer dissabte de Setembre, una sortida per carretera des de La Canya (al costat d'Olot) fins a Vallter 2000. Aquesta era la meva primera vegada que hi anava, i tot anar molt advertit de no forçar abans de la pujada de Vallter, els mes atrevits em sortit des d'Amer a un ritme suau direcció La Canya, on ens esperaven un grup de 15 ciclistes mes per anar tots junts direcció al primer port del dia (Capsacosta), en total érem uns 30! La tradició diu que fins a Setcases es porta un ritme suau, i a partir de Setcases ma... l'últim!! Aquest any, aquesta tradició diria que no s'ha complert, ja que la pujada de Capsacosta uns quants han tirat mes fort que d'altres i s'ha pujat mes fort que d'altres anys, trencat-se el grup en dos. Un cop em arribat a dalt del coll em fet un reagrupament i ens em refrigerat. A partir d'aquí, em continuat direcció a Camprodon i desprès ja tot pujada fins a Setcases, amb un bon ritme i on molts ja començaven a estar tocats i d'altres començaven a estar nerviosos per arribar a peu del coll per començar a atacar!. Un cop em passat Setcases, les primeres rampes!! (ja anava avisat de la duresa del port), unes rampes que no enganyen, i que si apretes mes del compte, segur que el tram final ho passes molt malament. Aquí en Joan i en Boada ja ens havien tret un bon marge, i estava segur que ja no els veuríem mes fins a dalt. Els seguíem un grup de 6 o 7 i a la primera rampa en Pere a punxat, ningú ho ha dit, però tothom ho ha pensat: "un rival menys" jeje. Em continuat pujant i de seguida el meu cosí s'ha posat al davant del grup, trencant-se de seguida i quedant jo al seu darrera i en Lluís al darrera meu. El meu cosí ha anat tirant i gràcies a ell, tot i patir en alguns trams, he pogut portar un bon ritme,(la veritat es que m'ha estirat pràcticament fins a dalt). En Lluís, he vist que començava a quedar-se i a mig port, en Shimano, en Cabada i l'Ivan, que havien iniciat el port mes tard que nosaltres ja que s'havien quedat endarrere per anar xerrant i molt relaxats, ens han passat a un bon ritme, però a les esses finals del port jo i el meu cosí els em tornat a passar a l'Ivan i en Cabada, i mes endavant em passat a en Boada que havia pujat al darrera del líder, en Joan. Al final he arribat a l'estació de Vallter a uns 15/20'' del meu cosí i al costat de l'Ivan, amb 51' des del pont de Setcases i 4 hores des d'Amer, amb 83 km totals. Un cop han arribat tots a dalt de Vallter, refrigeri, fotografia de rigor i cap avall!! quina baixada!! uff,,, mirava el marcador i pensava que no podia ser, en un tram 69'5 Km/h!! A Setcases ens em tornat a reagrupar i em tirat fort fins a La Canya, on em arribat 1h 15' desprès de la sortida de Vallter, amb 134 Km totals. A La Canya, desprès d'una bona dutxa i acompanyats d'un bon beure fresc, tothom ha comentat les seves anècdotes i desprès em dinat molt i molt bé! (Em tornat amb cotxe fins Amer). La veritat que ha set una gran sortida i l'any vinent qui la vulgui fer ja ho sap, jo si puc repetiré!!
(Perfil des de Setcases fins a Vallter2000):

2 comentaris:

Nava ha dit...

noi, aixo si que son sortides !! debes estar que te sales Txema, me alegro, cada día le vas pillando más afición jeje, me encantaría poder ir y hacer esta ruta, la he subido con la de montaña, pero con la flaca aún no, un día de estos lo voy a probar, glup !! cuidate !!

Txema ha dit...

Ei Nava!!!
La verdad que estuvo muy bien!.
Si ya la has subido, pues ya sabes como las gasta, pero tu,,, con la de carretera, subirás como un cohete! jeje. Nos vemos!
Por cierto!, la foto de tu blog guapissima! Se refleja claramente con el titulo de tu blog.