dijous, 6 d’agost de 2009

Ruta per Collsacabra

Avui em fet una ruta pels voltants de Collsacabra en Miquel, en Jimmy i jo. De bon matí, en Miquel i en Jimmy han sortit de Les Preses i pel carril bici s'han dirigit fins Les Planes, punt de trobada. Jo he sortit d'Amer i he pujat fins Les Planes també pel carril bici. El dia pintava bé, això si, es veia que faria molta calor. Un cop ens hem trobat a Les Planes, em baixat 2'5 Km pel carril bici direcció Amer i hem agafat un corriol a la dreta que accedeix a la pista del circuit dels Peluts per pujar fins a St. Martí Sacalm. (5 Km de pujada forta fins arribar a un Mas, el qual es troba a 1'5 Km de St. Martí Sacalm)
L'esmentada pista, el dimarts a la tarda la vaig anar a inspeccionar amb 4x4 per veure si s'arribava fins a St. Martí, i tot i que hi ha bastantes pedres pel mig i un tram no ciclable, amb bici es fa bé. Amb cotxe em va semblar exigent, però avui la he trobat molt dura.(Amb cotxe no s'aprecia tant la duresa). Fins arribar al Mas puja contínuament amb alguna rampa que amb les pedres es fa difícil, i amb algun descanset pel mig que s'agraeix. Els últims 100/200 metres per arribar a una tanca on ja veus el Mas, no es ciclable i em tingut que baixar de la bici. Un cop passada la tanca (ja ciclable) em arribat al Mas i desprès pista bona fins a St. Martí. Un cop a dalt, em parat a fer una caixalada i recuperar forces. Em continuat recta direcció Rupit i em agafat una pista bastant dolenta i amb moltes pedres que primer baixa bastant i desprès ha començat a pujar fort fins arribar a la cruïlla que a l'esquerre aniries al pantà de Susqueda i a la dreta al camí emporlanat que puja de Sau a Rupit. Un cop al camí emporlanat em girat a a la dreta i ens em aturat abans d'arribar al Salt del Sallent, a sota un arbre a fer una altre caixalada. (Aquí el sol ja apretava de valent).
Desprès ens em dirigit a la pista que voreja el single, i de seguida ens em desviat a l'esquerre per agafar una pista trenca cames que es dirigeix a la carretera de Vic- en Bas. Un cop a la carretera em girat a la dreta direcció Coll de Condreu i de seguida em deixat la carretera i em agafat una pista a l'esquerre direcció La Salut, on em aprofitat per carregar els bidons d'aigua fresca. Aquí volíem agafar una pista (GR) que baixa fins a Coll d'Úria, però com que cap dels tres saviem ven bé per on s'agafava ho em deixat per un altre dia i em baixat per la carretera fins Coll d'Úria, on jo he agafat una pista que baixa fins a St. Feliu de Pallerols i el Miquel i en Jimmy han continuat fins a Les Preses.
Un cop a St. Feliu he agafat la carretera vella de St. Feliu a Les Planes i un cop a Les Planes carril bici fins Amer. Una bona ruta, on a mi m'han sortit un total de 65 Km amb 5 hores i 5 minuts pedalant.

4 comentaris:

albert ha dit...

Bones!

T´he enllaçat un dels articles de bicicleta i el blog des de la següent web

http://www.egarrotxa.com/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=83

Si hi hagués algun problema al respecte
albertcorreu@hotmail.com

Moltes gràcies i visca la garrotxa.

Quique ha dit...

Hola Txema. Q tal aquesta zona? Veu fer molt diferent al dia de Rupit i el Far? L'altre dia vaig trobar els traks d'algunes parts del Cabrerés. A veure si trobem un forat i els carrego al GPS i anem a fer-ho. Ah! no has comentat res al blog de la teva forquilla. Has notat canvi? pes? Bueno, a veure si podem montar alguna guapa amb tota la penya d'aquí la feina i alguna de les que tenim pendents, encara que entre el ritme que portes tu i el que porto jo (aquesta setmana 0 km), m'hauràs d'esperar molt...

Txema ha dit...

Ei Quique!!
No peteixis, ja saps que anem fent i sempre ens esperem!
Respecte a la ruta, vam pujar per un altre costat i vam empalmar mes endavant per on vam passar a una cruïlla, i vam seguir fins arribar a la pista emporlanada que puja de Sau fins a Rupit, i passat el Salt del Sallent vam girar a l'esquerre, deixant la pista que vam fer nosaltres. Ja saps, el recorregut per aquella zona dur però molt maco! Respecte a la forquilla, molt content, amb el push look es un avanç enorme! fora perill de caure al voler bloquejar i desbloquejar la forquilla!!, la trobo molt mes lleugera i sobretot a l'hora d'amortiguar molt bé!! Estic molt content!!
Vinga, ja quedarem per fer alguna rutilla de les que tenim pendents!!
Dilluns al matí (llàstima que surts de treballar de nits) amb els d'Amer anem a fer una ruta per la zona del Subirá i diuen fins a St. Hilari, no sé... ja t'explicaré!
Ens veiem aviat!

Txema

Quique ha dit...

Hola Txema. Ja m'explicaràs la ruta amb els d'Amer, però segur que per aquesta zona serà ben parida. Estic pensant d'organitzar la ruta de les Guilleries per dijous o divendres vinent a la tarda ja que la Sofia està de Matins i si em dona l'AP, aniriem amb en Ciscu, en Dovizioso i qui vulgui apuntar-se. Parlaré amb la dona i demà et truco per veure quan et va millor i quedariem a Sta. Coloma per fer la ruta. Q vagi bé. Ah! Al final no podré fer lo dels Pedals (la dona no li sembla bé) i ho hauré de deixar per l'any vinent, però el que si que vull començar a plantejar és el Girona-Badalona. He trobat una pàgina d'una gent de Badalona (BTT BADALONA) que tenen penjats tracks ben parits i entre ells tenen un al Montseny que em va bé per fer el tall des de Sant Celoni a Badalona. Aviat començaré a lligar trams per arribar a Hostalric per veure si al Setembre la puc fer. Espero que t'apuntis...