dimecres, 15 de juliol de 2009

Pedals per l'Occitània!!

Dimarts al migdia vam arribar al Km 0 dels Pedals a Vielha, amb l'objectiu realitzat i completant els 227 Km del recorregut amb quatre dies. El recorregut espectacular!!!, ja que es passa per llocs molt macos, passant per pistes, camins, trialeres, corriols, entre d'ells de tècnics, poblets del Pirineu Català i Francès, i sobretot per uns paisatges impressionants!!!! El temps per sort ens va acompanyar, tenint els tres primers dies un temps perfecte, amb molt de sol i en alguns moments amb massa calor i tot, i el quart dia vam sortir amb boira pixanera i vam acabar un altre cop amb sol i calor.
Per tot els llocs per on vam passar i on ens vam allotjar, vam rebre un tracte perfecte i molt atents amb tot, cap dificultat amb l'idioma ja que per tot arreu parlen el castellà.
L'organització dels Pedals també perfecte, transportant-nos les maletes d'un lloc a un altre i poguent netejar les bicicletes a diferents llocs.
Per realitzar el recorregut, et donen un RoadBook que li veig algun inconvenient, ja que les vinyetes i les lletres son bastant petites i el suport per la bici del RoadBook es trenca de seguida. També hi ha algun lloc, que si no estas atent a les indicacions del RoadBook es bastant fàcil passar-te el trencant. A part d'això tota la resta molt bé, indicant moltes fonts durant el tot el recorregut per poder repostar aigua (molt important), tot i que hi ha un tram que estas bastants quilòmetres sense trobar-te cap font, i això no surt al RoadBook.
Només començar, a molts pocs quilòmetres de Vielha, un company va tenir una caiguda i va patir una averia a la maneta del canvi, que ens va obligar tornar fins a Vielha per resoldre el problema. A part d'això i tres punxades, tot va anar sobre rodes.
Em va agradar molt la baixada per un corriol que vas a sortir a Bagnères de Luchon, pel mig d'un bosc molt net i amb molta fullaca pel camí, com si passessis pel mig de la fageda d'en Jordà a la tardor! També la baixada des de el pic mes alt de la ruta (Coll de les Paloumères), un coll sense vegetació i només prats verds i unes vistes espectaculars, i la última baixada llarga de la ruta, la que baixes des del Coll de Menté, una baixada per un corriol amb molta vegetació i amb un gran marge a l'esquerra!! Impressinant de guapo!! tot i que actualment hi ha bastant de fang! llàstima que nosaltres quan vam baixar per aquí, teníem boira i no vam poder gaudir de les vistes del voltant de la zona. A més a més hi ha molts altres llocs que val la pena passar-hi, la qual cosa animo a la gent que li agrada la BTT, la natura, els corriols i té ganes d'anar-hi, que no s'ho pensi! Segur que disfrutará!
1er dia. Vielha - Bagnères de Luchon= 53 Km + 6 Km extres per solucionar l'averia.
2on dia. Bagnères de Luchon - St. Bertrand de Comminges= 63 Km
3er dia. St. Bertrand de Comminges - Col de Menté= 68 Km
4at dia. Col de Menté - Vielha= 43 Km
Aquí teniu algunes fotos:
BubbleShare: Share photos - Find great Clip Art Images.

Brígida ha dit...

Aquí, a casona, algú et va trobar a faltar... però estic molt contenta que realitzessis una il·lusió, i ho passessis tant bé!!! que el temps us acompanyes, que passessis per paratges màgics (segur que pensaves en mi, jeje) envoltat de l'estimada natura, acompanyat de bona companyia, on el riure no va faltar, tot lo contrari!!
Em fa feliç, veure't feliç!!!

Au, ara fins la pròxima!