dijous, 11 de desembre de 2008

Amer - Xenacs - Amer

10-12-2008
Avui finalment he pogut fer la sortida que tenia pensada amb la meva MTB fins a l’Àrea Recreativa de Xenacs. Ahir al matí, la pluja em va fer canari, tot i que ja estava advertit per l’home del temps de TV3.
Després de mirar per la finestra al matí i veure que durant la nit havia tornat a ploure, i que el cel estava ben tapat de núvols grisos, m’he tornat a posar a dins el llit i m’he girat una estona mes.
Finalment, veient que el cel clarejava, m’he decidit agafar els trastos i fer la sortida, que veient el temps que havia fet, ja m’anava bé no endinsar-me per dins un bosc i fer carril bici.
A les 10:00 hores sortia d’Amer (212 msnm) amb una mica de fred per el carril bici direcció Xenacs. Un carril bici una mica tou per l’aigua caiguda i amb una pendent ascendent pràcticament inapreciable del 2% aproximat fins al coll d’en Bas. Amb 57’ i 20 Km de carril bici he coronat el Coll d’en Bas (620 msnm) i he continuat recorregut fins Les Preses.
Per fi, he arribat al trencant de la carretera de Xenacs i he començat l’ascens a l’Àrea Recreativa, una carretera amb molt bones vistes (Puigsacalm i Els Pirineus nevats), i amb pendents bastant fortes. Després de 5 Km de pujada i de 26' he arribat al cim de Xenacs (844 msnm), amb un pendent mig del 7'5%, amb molta més fred que Amer. 1 hora i 42’ i uns 31 km aproximats de ruta.
(Perfil dels 5 Km)


















(Perfil amb el % de cada 100 m)

Després de fer una fotografia d'Olot amb els Pirineus al fons ben nevats, i valorar si baixar pel corriol que baixa directe fins a Les Preses, he agafat el corriol que puja al costat de la cadena, el mateix de la cursa Tramunbike 08. Després de tenir que baixar alguna que altre vegada de la bicicleta, degut a la gran pendent i el terra moll amb pedres, he arribat al trencant ben senyalitzat per anar a l’esquerre direcció Sta. Pau, St. Iscle de Colltort, etc, o a la dreta direcció St. Estebe d’En Bas, Les Preses. M’he decidit a la dreta, deixant l’esquerre per un altre dia. Un corriol tot de baixada i molt i molt tècnic amb molta llosa de pedra, que al ser molla no em feia gaire gràcia, tenint que baixar de la bici i patejar algun tram, ja que relliscava molt. M’he adonat que anava per la carena de la muntanya direcció al Coll d’En Bas, fins que efectivament, al final he observat al fons el túnel d’en Bas. (foto)
He anat a sortir a la carretera asfaltada que va des de la cantina fins al cim del coll d’En Bas, retallant bastants quilòmetres. Després, tot carril bici de baixada fins a Amer, que he arribat amb els peus glaçats! (La nit anterior va nevar als 1000 metres). Ruta de 58 Km aproximats i 2 hores 45’ de bici.